- ons 23 dec 2009, 17:26
#357110
1. Omprogrammering av ECM till ursprunglig D5 (205hk), det är bara i ECM skillnaden sitter mellan 2.4D (163) och D5 (205). Låt oss kalla 2.4D (163) för "strypt" eller "detuned".
2. Ytterliggare en omprogrammering, nämligen själva trimmet 205- 245 hk.
Det bästa vore ju att det blev ETT INGREPP. Borde ju vara en smal sak för BSR att fixa... dvs först att ta bort strypet för att sedan inom några minuter trimma till 245 hästar.
RICA Engineering gör det ju :twisted:
oilburner skrev:En sak jag kom til å tenka på før oss som menar at motor i 2,4 D AWD(163hk) ar identisk med D5(205)hk. Då burde jo ppc trim til D5 vara samma som til 2,4-163hk. Nar det nu ser ut som at denna trimmsats BSR har sluppet på marknaden kunn ar før D5 så kunde man jo spekulera i om det ar nåt mer an electroniken som inte ar samma sakk?? Låda ? drivlank el dyl??Det ska vara exakt samma. Men som jag uppfattar det så kan man behöva göra TVÅ OLIKA ingrepp för att få runt 245 hk ur 2.4D (163 dubbelturbo).
1. Omprogrammering av ECM till ursprunglig D5 (205hk), det är bara i ECM skillnaden sitter mellan 2.4D (163) och D5 (205). Låt oss kalla 2.4D (163) för "strypt" eller "detuned".
2. Ytterliggare en omprogrammering, nämligen själva trimmet 205- 245 hk.
Det bästa vore ju att det blev ETT INGREPP. Borde ju vara en smal sak för BSR att fixa... dvs först att ta bort strypet för att sedan inom några minuter trimma till 245 hästar.
RICA Engineering gör det ju :twisted: