- ons 09 dec 2009, 15:39
#351366
Det finns ingen tätning i styrväxeln som kan påverka. Växeln är mycket enkelt uppbyggd. Den innehåller EN tätning som ihop med en alubricka bildar en kolv som kan få vätska ifrån två håll. Däremot är det fullt möjligt att volvo har sin utrustning kvar för att mäta kraften som krävs för att styra hö resp vä. Det finns alltså en bricka som går att skruva på för att ställa balansen i styrväxeln. Att jobba med det kräver dock en demonterad styrväxel och rätt verktyg. Det finns inte heller några reservdelar om det skulle krävas några.
En beg styrväxel ligger på ca 1000kr och jobbet tillkommer. Om märkesverkstaden byter styrväxeln för 700kr så ta vara på det om du tycker det är ett problem. Jag skulle ALDRIG byta en styrväxel för det priset, varesej på jobbet eller hemma. Det är lite för bökigt för att reda ut på ett kick.
En beg styrväxel ligger på ca 1000kr och jobbet tillkommer. Om märkesverkstaden byter styrväxeln för 700kr så ta vara på det om du tycker det är ett problem. Jag skulle ALDRIG byta en styrväxel för det priset, varesej på jobbet eller hemma. Det är lite för bökigt för att reda ut på ett kick.