Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av emdor
Altså det här är exakt samma problem som jag har haft med min 2.5T i 2 år nu. Jag har haft bilen inne på verkstad 2 ggr men de hittar aldrig något. Dvs att bilen har ibland lite halvsvårt att tända till ordentligt. Ibland liksom hackar den lite innan den hoppar igång. Ibland tänder den inte alls på 4-5 varv på startmotorn och ibland startar den klockrent. Jag har märkt att problemet är värst när det är runt 5 grader varmt ute eller när bilen är halv varm/kall. Jag har varit inne på att det har något med att den inte vet om den ska choka eller inte. Jag har numera förlikats med problemet och låter det vara. Bilen startar iaf. Det jobbiga är dock att man alltid måste sitta och liksom lyssna när man startar bilen. För den beter sig väldigt sällan lika 2 starter irad.
av emdor
Mikeyax skrev:Tja!..... Tack emdor för dem bra inläggen!
min bil beter sig precis som du beskriver att din gör. jag man kanske får finna sig i det, dock är det inte kull utan en lite osäkerhet.

Mvh Mikey
Nää det är inte kul med osäkerhet. Jag har haft mycket sådana här konstigheter med min V70 -04 utan att de har hittat något fel. Ibland så funkar inte värmen som den ska. Automatlådan växlar konstigt, Den startar konstigt, Varvräknaren går fel, det klonkar från fjäderfästet mm mm men det finns liksom inget fel att åtgärda. Den är bara så. Jag gillar det inte. Mina tidigare Volvo bilar har inte varit så. Jag åker inte ens till min verkstad längre för de tycker att jag "lyssnar och letar för mycet fel". Det gör jag inte mina tidigare Volvo bilar var mycket mer "stabila" så det fanns ingen anledning att åka till verkstan för att prata med dem.
USB uttag

någon av dessa ? https://www.bildelaronline[…]

Felsökning av vattenpump

Spåren i remhjulen tar inte skada av hur h[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det[…]

Gunga för hand (hårt) framåt/bak&[…]