- sön 29 nov 2009, 19:03
TJo.. jaha ja då var det dags.. 102km på 70 väg... 3600 i böter.. och indraget körkort.. men hur länge?? När får man veta det?
Ska överklaga då jag har stort behov av det i jobbet och kommer förmodligen att bli friställd utan lön under tiden kortet är indraget.
Ska även be chefen skriva ett intyg om detta.
Har tidigare vid 2 tillfällen kört för fort dock över 6 år sen. Inga andra föreseelser. 40 år gammal.
Hastigheten mättes med laser på lång raksträcka max 10 sek efter omkörning. Landsväg öppet på båda sidor med åkermark. Låg trafik. 15.29 på klockan.
Får man överstiga rådande hastighet vid omkörning? Fick det då jag tog körkort -88, vet ej hur det är nu.
I pappren står det hastighet och tidpunkt men EJ mätavstånd.
Har erkänt, ska dock överklaga.
Vilka är chanserna att få behålla kortet med en varning samt böter?
Om någon har erfarenheter eller dyligt ang detta så skriv gärna det.
MVH Thomas
Ska överklaga då jag har stort behov av det i jobbet och kommer förmodligen att bli friställd utan lön under tiden kortet är indraget.
Ska även be chefen skriva ett intyg om detta.
Har tidigare vid 2 tillfällen kört för fort dock över 6 år sen. Inga andra föreseelser. 40 år gammal.
Hastigheten mättes med laser på lång raksträcka max 10 sek efter omkörning. Landsväg öppet på båda sidor med åkermark. Låg trafik. 15.29 på klockan.
Får man överstiga rådande hastighet vid omkörning? Fick det då jag tog körkort -88, vet ej hur det är nu.
I pappren står det hastighet och tidpunkt men EJ mätavstånd.
Har erkänt, ska dock överklaga.
Vilka är chanserna att få behålla kortet med en varning samt böter?
Om någon har erfarenheter eller dyligt ang detta så skriv gärna det.
MVH Thomas
Åker Volvo, har alltid ägt Volvo, kommer ALLTID att äga en VOLVO.
Ju äldre man blir, desto mer upptäcker man hur lite man vet.
Intresserad av allt som går att koppla till en dator.
Återförsäljare av LEC-LJUS ljuskabel på metervara.
Ju äldre man blir, desto mer upptäcker man hur lite man vet.
Intresserad av allt som går att koppla till en dator.
Återförsäljare av LEC-LJUS ljuskabel på metervara.