NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V50 T5 MY05 som har börjat gnissla och sedan "kvittra" från vad jag kan tänka mig är generatorremen nu när det börjat bli kallt och fuktigt, men när jag lyfte på motorhuven med motorn på tomgång så tyckte jag det lät väldigt illa från motorn.
Det var mer likt en diesel motors knattrande.

Är det någon som vet vad det kan vara för fel och vad för åtgärd som bör tas så är jag väldigt tacksam.

Ska in med bilen imorgon för en koll, men det är alltid bra att höra av erfarna volvo ägare innan.
Jag fick byta kamrem, spännare och löprulle pga gnisslande kamrem vid 10 000 mil på min T5.
Kan säga att om du tar en skruvmejsel och lägg emot ventilhuset så hör du mkt roligt knackande om du lyssnar i handagets ände av skruvmejseln.

Tycker heller inte det låter som de ska men varit inne på volvo och dem säger att dem låter så.
På min låter det som någonting löst fladdrar runt i ventilerna.
Jo jag har nog bara lyssnat på motorn med huven uppe en gång innan, och det var när jag köpte bilen så det kan ju iofs stämma att det är helt normalt, jag hoppas bara inte att det är kamremmen för bilen hara bara gått 5000mil.

Är det någon annan med V50 T5 som tycker motorn låter lite "diesel knatter-aktig" på nära håll??
Nu har jag varit och bytt "kilremmar" på min bil och den är tyst och fin nu. :lol:
kostade mig 800:- varav 300:- för arbetet.

Körde oxå förbi Volvo verkstad för att kolla motorn, och efter att en verkstadskille lyssnat i några sekunder så sa han att det var helt normalt ljud så då kan man sova lugnt efter det beskedet.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]