Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Chrillenn
Hej
Har ett delikat problem med anliggande bromsar fram. Mest på vänster. Jag har gått igenom bromsok sett till att de
går lätt smort in allt som går med kopparpasta på rätt ställe, siliglyde på geidrar och kolv, och de går lätt jag testar
och de går tillbaka en liten bit ligger inte på alls. Har även bytt bromsslangar. Bytt olja och spolat ur systemet.
Men när jag kört en stund så ligger de på ändå och blir varma. har kollat med infratermometer och tempen skiljer avsevärt VF och HF ca 30 grader. fäljar blir varma också.
Vad gör jag nu. Kna det vara brromsoken ändå???

Chrillenn
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
Hej, känner igen det där. Hade samma problem förra året.
Tog du loss oken och trampa ut kolvarna och pressa in dom igen, MÅNGA gånger. Du måste lea upp kolvarna ordentligt, var bara försiktig så du inte trampar ur dom för långt, använd nån kloss som stopp.
För mig höll det bara nån månad sen var det lika kass igen.... Det blev ok-byte för mig, skulle tro du behöver det oxå.
Min bil hade då gått ca: 22000 mil.
Senast redigerad av 1 Miss my Olds, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av isak
hej
det går att ta ut kolvana ock putsa ur rost. ta ut tätningarna innan bara. har du djupa rostskador på kolven åker du förmodl- på nytt ok? givetvis måste dammtätningen vara hel då du mont- ihop kolven smörjer du med bromscylinderfett.
lycka till
isak
Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]

Låter lite som det är delade meningar, […]

https://www.youtube.com/watch?v=MhBzo9TUaBI

Om Bilia tar 900 för ett arbete hur litet det[…]