Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sparkz skrev:99, då är det väl bara en M10 i änden på drivaxeln, och lagret håller ihop sig själv genom att navet är stukat på insidan. I så fall finns det inget du kan ha gjort fel, utan lagret är glappigt från början.

Du har så rätt. Tack! :D
Det som hänt nu under senaste veckan är att jag fått ner två nya framhjulslager från SKRUVAT.SE som jag monterat efter alla konstens regler med rätt moment och allt.
När jag sedan kollade monteringen visade det sig att ett av lagren glappade..... Rena mardrömmen!
För att stärka min egen självsäkerhet bad jag en mycket bilkunnig granne kolla alla lager, även de första och det står helt klart 3 av 4 nya lager glappar. :shock:
Om du vill läsa mer har jag en tråd här:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 55&t=47132
Så nu är den stora frågan, hur ska jag nu få lager som jag vågar lita på? Kan SKRUVAT.SE få fram några som är HELT glappfria och framför allt säkra?
~Kalle~ skrev:Konstigt att 2 nya lager kan glappa samtidigt, skruvat originalkvalitet? :roll: men hör med skruvat, de borde kunna lösa delarna på ett smidigt sätt.

/Kalle
Tvivlar på att det är "orginalkvalitet", men det är ju mycket snack om vad som är Orginalkvalitet... ;-//
av *pettson*
Tja.. exakt vad är orginalkvalitet när lagren bilen levererades med gått 25000 och sen börjat brumma. När dom nya inköpta även över disk i orginalbutiken brummar efter 5000 mil... men det är en annan diskussion.
V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]

Har dykt upp ett par lågprisbilar till nu. ([…]

Hej! Håller på att byta bromsskiva p&a[…]

Hej! Har tagit bort hastighetsmätaren på[…]