- tor 05 nov 2009, 22:41
Du har inte rört på spaken något efter du har rullat på tumhjulet va? För rör man spaken upp eller ner så stängs regnsensorn av.
Moderator: Moderatorer
XC90_Executive skrev:Du har inte rört på spaken något efter du har rullat på tumhjulet va? För rör man spaken upp eller ner så stängs regnsensorn av.Regnsensorn stängs inte av om man rör spaken uppåt.
AndersP skrev:Ska in och komplettera med parkeringshjälp fram om ett par veckor och då ska de kolla regnsensorernaJaha, vad kostar det att få parkeringshjälpfram som efteroption. Är lite sugen på det själv.
AndersP skrev:Jag har provat alla varianter på regnsensornJapp AndersP. Tyvärr har båda mina två tidigare nya Volvo V70 haft detta problem, d.v.s. att de fungerar dåligt om de varit igång en längre tid vilket medför att de lever sitt eget liv. Man måste köra en "reset" genom att stänga av och på automatiken för att de skall fungera riktigt igen. Man känner sig som en idiot när det är snustorrt på rutan men torkarna far fram på högsta hastighet. Tyvärr verkar det inte vara något tillfälligt då jag haft samma på både min förra bil (V70N) och min nuvarande v70II. Skall ha alla aktuella mjukvaror också så det borde inte vara det.
Satt på den och har haft den på lägsta känsligheten, funkat klockrent i olika regnväder.
Men sen har det funnits tillfällen när torkarna reagerar lite som "de själva vill". Blandad regnintensitet(=stora droppar små droppar) och dålig och ojämn respons från torkarna.
Ska in och komplettera med parkeringshjälp fram om ett par veckor och då ska de kolla regnsensorerna
I övrigt mycket nöjd.
Det blir iofs andra reklamatioen på 300mil, första var värmaren som inte gick igång eller la av pga av batteriet. Det avhjälptes med senaste mjukvaruuppdateringen. Sen har det funkat klockers.
ztaffans skrev:Jag har olika priser varje gång jag hört mig för. Men lägsta pris när jag bokade, 5700kr kostar detAndersP skrev:Ska in och komplettera med parkeringshjälp fram om ett par veckor och då ska de kolla regnsensorernaJaha, vad kostar det att få parkeringshjälpfram som efteroption. Är lite sugen på det själv.
Dom skrev:Regnsensorn...Det här med regnsensorfunktioenen verkar vara lite av ett lotteri. I min förra bil, en V70N MY05, fungerade regnsensorn exemplariskt. 2-4 hack ner från känsligaste läget var favoritinställningen. På den senaste V70II verkar den oxå funka bra, jag har bara hunnit med en riktig regndag med den ännu, men funktionen verkar helt ok.
sensonic skrev:Hittade problemet idag. Sensorn är inte limmad mot rutan utan hänger på trekvart. Syns tydligt från utsidan. Får bli ett samtal till verkstaden imorgon.HUR GICK DET ?
Om du har intresse att fixa lite själv i fram[…]