Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Teemu
tänkte att det är lätthänt att repa mot något om man inte ens ser vart man åker. Det är också oerhört oansvarigt tycker jag emot andra trafikanter att köra med igen frusna rutor.
av BG
Teemu skrev:tänkte att det är lätthänt att repa mot något om man inte ens ser vart man åker. Det är också oerhört oansvarigt tycker jag emot andra trafikanter att köra med igen frusna rutor.
Teemu, många har i dag WR-glas och uppskattar nog att dessa rutor inte skrapas i "onödan"!

BG/2,5T
Användarvisningsbild
av CarMan
naturligtvis kör man inte i trafikan utan att ha rena rutor.
Ser man inget genom rutorna så tittar man ut hala huvet genom sidorutan som är ner vevat & påsås sätt har man total kontroll över vad man gör. det rör sig om ca 30 m innan man är inne på verkstan.

skulle man kör på nåt så lär det bli stora skador, inte små repor!
Användarvisningsbild
av 58
CarMan skrev:naturligtvis kör man inte i trafikan utan att ha rena rutor.
Ser man inget genom rutorna så tittar man ut hala huvet genom sidorutan som är ner vevat & påsås sätt har man total kontroll över vad man gör. det rör sig om ca 30 m innan man är inne på verkstan.

Ja, du har ju koll på vänstersidan av bilen iallafall....högersidan hinner gå emot mycket på 30 meter....men vafaan det är ju inte din bil... :???:
Användarvisningsbild
av CarMan
58 skrev:

Ja, du har ju koll på vänstersidan av bilen iallafall....högersidan hinner gå emot mycket på 30 meter....men vafaan det är ju inte din bil... :???:
när jag säger at man sticker ut huvet mena jag inte stick ut näsan.
konsentrera dig i stället på dom siste raderna jag skrev!

jag gissr aldrig när jag kör! för det minsta som kan häna är ju plåtskador, värre om det står ett barn ivägen!
Användarvisningsbild
av 58
CarMan skrev:
58 skrev:

jag gissr aldrig när jag kör! för det minsta som kan häna är ju plåtskador, värre om det står ett barn ivägen!
Du skrev faktiskt "halva huvet" och om man kör på det viset så gissar man hej vilt ,även om det råkar vara inom verkstadsområdet så är det dumt att inte ta sig den halvminut det tar att skrapa rutorna.En skitsak att disskutera kanske, men jag ser varje morgon bilister som kryper och vinglar fram för att dom inte har tid att skrapa rutorna utan väntar på att kupefläkten ska göra jobbet åt dom.....inte samma sak säger du då, men jag snackar OM PRINCIPEN.
av Teemu
och är verkstaden som här så är det mer än 30m ifrån parkeringen in till verkstaden.
Användarvisningsbild
av CarMan
så här års har man ganska hög luft fuktig hat inne på verkstan, så så fort man paserat porten så immar det igen på nån sekund, så man ser inget ialla fall, även om man skrapat rutan.
så huvet ut är det som gäller.
sen när man kör ut bilen så är den ju is fri!
Användarvisningsbild
av Brainy
58 skrev:
CarMan skrev:
58 skrev: Ja, du har ju koll på vänstersidan av bilen iallafall....högersidan hinner gå emot mycket på 30 meter....men vafaan det är ju inte din bil... :???:

Du skrev faktiskt "halva huvet" och om man kör på det viset så gissar man hej vilt ,även om det råkar vara inom verkstadsområdet så är det dumt att inte ta sig den halvminut det tar att skrapa rutorna.En skitsak att disskutera kanske, men jag ser varje morgon bilister som kryper och vinglar fram för att dom inte har tid att skrapa rutorna utan väntar på att kupefläkten ska göra jobbet åt dom.....inte samma sak säger du då, men jag snackar OM PRINCIPEN.
När jag kör min gamla bil så hinner inte vattnet bli varmt på den tid som jag skrapar rutorna så när jag sen sätter mig i bilen så har jag att välja på att ha fläkte på, då fryser rutorna igen, har jag inte fläkten på så immar de igen så ja då brukar jag sitta och tabort imman med handen efter hand tills bilen fått upp tempen och jag kan sätta på fläkten. Ser inte detta som så illa då jag också kör efter de förhållande som råder i det hundratal meter det tar.

/Anders
av Hellrider
58 skrev:

Men allvarligt vad är det för fel på dig?

Är det jättebucklor du snackar om eller är det små osynliga psykopatrepor?
ganska svårt att göra psykobucklor körandes in i ett föremål eller??
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 54

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]