Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Var inne på lackfirman idag.
Han som kollade på bilen tyckte det var konstigt att det blivit så.
Hans teori var att det berode på bodyn och att det hade blivit ojämt på något vis.
Men hur som helst så har de sagt att de kan slipa ner det och lägga ny klarlack. Men han försäkrade att det absolut inte var någon fara för att det kunde bli rost pga detta (så jag behövde ju inte göra det).
Har hittills inte bestämt något men han sa att jag bara kunde lämna bilen över dagen i så fall.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja jag kommer antagligen lämna in bilen snart. Men det är ju sånt jäkla krångel bara. Hatar att vara utan bilen.

Men till en helt annan sak. Har ju lite svårt att hålla fingrarna borta från bilen. Vill gärna ha nåt att pyssla med. Lackeringen har jag ju inte gjort själv.
Så nu funderar jag på att modifiera dimljuset lite så att det lyser tillsammans med helljuset.
Idén ser ut så här:
- Plocka bort den lilla skärmen inne i reflektorn som skall göra att det inte bländar.
- Köpa och koppla in ett xenonkitt till dimljuset.
- Koppla om så att dimljuset lyser tillsammans med helljuset. I så fall använder jag bara ett vanligt relä och kopplar som man gör till vanliga extraljus och låter bara den vanliga kontakten hänga.

Nackdelen med detta är ju att man förlorar dimljusfunktionen. Men hur ofta använder man det egentligen?
Sen vet jag inte hur mycket bättre helljuset blir. Det är ju inte optimal placering precis. Men man borde väl kunna få lite bättre bredd på ljuset i alla fall även om det inte lyser så långt.
Någon som har erfarenheter av att koppla såhär?

Har ju bytt en dimljusinsats lite tidigare pga stenskott som slog sönder glaset. Så jag har kvar den gamla som jag kollar på och funderar på hur jag skall lösa saken med att få dit xenonlampan och få bort skärmen i reflektorn.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Lägger in två inlägg från Bjompas tråd så vi får hela diskussionen här.
Tomas88 skrev:Hej du Bjompa.

Tänkte höra med dig om det var några konstigheter att xenonkonvertera dimljuset.
Dimljuset har ju en sån här H1 sockel. Bild
Hur blir det då när man sätter dit en xenonlampa? Från den går det ju sladdar direkt. Hur får man då dit hållaren? Eller är det standardhållare på H1 som sitter integrerat i lampan.

Hoppas du fattar vad jag menar.
bjompa skrev:Gjorde en fulvariant å lät den där hållaren hänga bara, satt i kablarna i den från lampan å fick fast lampan me lite småfix å hemmapul.
Skulle kunna ta en bild å visa men de är så jävla drygt att riva bort all plast under bilen så de blir inte av. 8)
Användarvisningsbild
av Nexus
Tomas88 skrev:
Nackdelen med detta är ju att man förlorar dimljusfunktionen. Men hur ofta använder man det egentligen?
.
jag använder de daglingen istället för slita på xenonet :lol:
men tomas hade du inte skruvat bil tyckte jag såg på Face book?
Användarvisningsbild
av cybermunk
~Kalle~Tvätta bilen oftare än en månad i taget är överskattat :P
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 137
Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hehe.. semester = För mycket tid att tän[…]