Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av viktore
Psyko skrev:
Hela grundtanken med Servicetekniker är ju att man skapar ett ömsesidigt förtroende mellan mekaniker och kund.
Serviceteknikern känner ett större ansvar mot sin kund eftersom kunden kommer kontakta honom/henne
personligen om någon är fel åtgärdat,skulle man fuska med jobbet får man själv stå för det när kunden upptäckt det o står framför en högröd i ansiktet och tokförbannad.
En Servicetekniker har mer koll på sakerna om bilen måste lämnas in flera ggr för samma fel då han/hon själv pratat med kunden från första början och dessutom har han/hon själv felsökt.
Det minskar risken för missförstånd eftersom man pratar med samma person som kommer jobba med bilen.
Det blir mer personligt att lämna in bilen till samma person år ut o år in,man lär känna varandra o vet hur vissa kunder vill ha vissa saker.

INGENTING blir dyrare för att ett Företag har Personliga Servicetekniker.

Enda jag ser som en nackdel är att ens Servicetekkniker plötsligt säger upp sig så man får
byta Servicetekniker :wink:

SE NU TILL ATT SKAFFA EN EGEN SERVICETEKNIKER !!!!! :lol:
Håller med.
Kommer ALDRIG mer att använda verkstäder som har "kundmottagare" som bara sitter bakom en disk.
av -94 9000 2,3T cse
Psyko skrev:
De e ju de jag har. En Volvo-mek som börjar tjäna de rejäla slantarna efter kl 16. 8)

Hos Volvo-verkstaden lär jag nog inte vara aktuell för nån sån däringa personlig mek då min första åtgärd för att lätta bilen efter köpet, var att skicka serviceboken till återvinningen.
av Psyko
-94 9000 2,3T cse skrev:
Psyko skrev:
De e ju de jag har. En Volvo-mek som börjar tjäna de rejäla slantarna efter kl 16. 8)

Hos Volvo-verkstaden lär jag nog inte vara aktuell för nån sån däringa personlig mek då min första åtgärd för att lätta bilen efter köpet, var att skicka serviceboken till återvinningen.
MEN...........då har du ju redan en Personlig Servicetekniker :lol: .
Fast dom jag föreslog har skattemyndigheten ingeting emot :wink:
Användarvisningsbild
av StringerBell
Ett riktigt bra system Bilia har. Var inne på verkstaden i Nordstan. Man kan gå in och snacka direkt med mekanikerna istället för att tjata med någon okunnig "Service rådgivare" som mellanhand mellan dig själv och mekanikerna. Så har Audi/Volkswagen det - inget bra.
Användarvisningsbild
av Martinmat
Mailade verkstadschefen på Bilbolaget idag och frågade vilken av deras PST som var bäst på Bi-Fuel fick då namnet på en av de 3 så nu vet jag vem jag ska begära nästa gång den ska in på service :lol:
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]