- mån 05 okt 2009, 20:05
#327874
Kommer ALDRIG mer att använda verkstäder som har "kundmottagare" som bara sitter bakom en disk.
Psyko skrev:Håller med.
Hela grundtanken med Servicetekniker är ju att man skapar ett ömsesidigt förtroende mellan mekaniker och kund.
Serviceteknikern känner ett större ansvar mot sin kund eftersom kunden kommer kontakta honom/henne
personligen om någon är fel åtgärdat,skulle man fuska med jobbet får man själv stå för det när kunden upptäckt det o står framför en högröd i ansiktet och tokförbannad.
En Servicetekniker har mer koll på sakerna om bilen måste lämnas in flera ggr för samma fel då han/hon själv pratat med kunden från första början och dessutom har han/hon själv felsökt.
Det minskar risken för missförstånd eftersom man pratar med samma person som kommer jobba med bilen.
Det blir mer personligt att lämna in bilen till samma person år ut o år in,man lär känna varandra o vet hur vissa kunder vill ha vissa saker.
INGENTING blir dyrare för att ett Företag har Personliga Servicetekniker.
Enda jag ser som en nackdel är att ens Servicetekkniker plötsligt säger upp sig så man får
byta Servicetekniker![]()
SE NU TILL ATT SKAFFA EN EGEN SERVICETEKNIKER !!!!! :lol:
Kommer ALDRIG mer att använda verkstäder som har "kundmottagare" som bara sitter bakom en disk.