NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tomacee
Hej, nu har nån jävel slagit upp sin dörr i min fina c70. Känns förjävligt och det har blivit en liten buckla + att lacken spruckit i bucklan.

Nån som har nån erfarenhet av vad detta kostar att fixa så att det inte syns det minsta?
Hur e det med försäkring? Får man ut nått av detta?
Användarvisningsbild
av CabBO
Jag fick en skada på huven där det inte fanns någon motpart att anmäla mot. Var tvungen först att polisanmäla detta då det var åverkan av "tredje man", alltså ingen motpart och gick som skadegörelse. Gick sen till Volvo då jag har Volvia som försäkringsbolag, med skadeanmälan och dom tog hand om den. Att laga lackskadan innebar en omlackering av huven och det första kostnadskalkylen var 6000kr plus moms. Alltså 7500kr i självrisk för att lacka om huven. Tack och lov så hade jag en trygghetsförsäkring så självrisken gick "bara" på 1000kr.
I ditt fall finns ingen motpart så det är väl att polisanmäla först och sen prata med försäkringbolaget. Jag hoppas för din skull att du har bra försäkring så inte självrisken blir för hög.
Användarvisningsbild
av ThomasT
CabBO skrev: Jag hoppas för din skull att du har bra försäkring så inte självrisken blir för hög.
2140kr är självrisken genom Trafikförsäkringsföreningen när skadan har orsakats av ett okänt motorfordon.

.
Användarvisningsbild
av Severin
ThomasT skrev:
CabBO skrev: Jag hoppas för din skull att du har bra försäkring så inte självrisken blir för hög.
2140kr är självrisken genom Trafikförsäkringsföreningen när skadan har orsakats av ett okänt motorfordon.

.
Fast då behövs det ett vittne va?
Användarvisningsbild
av ThomasT
sewe skrev:
ThomasT skrev:

.
Fast då behövs det ett vittne va?
Bara ett vittne som säger att skadan inte var där när ni parkerade. Så det är inga problem... :wink:

.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]