NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nic
Hej på er,
är det någon som känner till några dolda menyer i radion/ECC:n på S40N? Jag har hört att det ska gå att se den korrekta hastigheten digitalt samt andra funktioner om man lyckas trycka på rätt knappar..

/Niclas
av Christian_m
Digital hastighetsmätare gick att få fram på min S60 när jag hade den via ett liknande knep men jag har inte hört talas om den funktionen på S40/V50...
av Nic
Tack så mycket för svaren, ska pröva om det funkar på min bil.
Är det någon som känner till några andra sätt eller funktioner?
Vill gärna få fram just den korrekta hastigheten?
av Vida
[quote="Christian_m"]Digital hastighetsmätare gick att få fram på min S60 när jag hade den via ett liknande knep men jag har inte hört talas om den funktionen på S40/V50...[/quote]

Jag är nyfiken på hur du gjorde då.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
matzen10 skrev:Då är det väl på plats med en beskrivning hur..?!

Bara om han har RTI! :wink:

Jaja, kommer här; Man trycker back->enter->back->enter osv när skärmen går upp. Bilen måste ha varit avstängd ett tag för RTIn måste börja i 'grundläge'. Man kommer då in i en dold meny. ÄNDRA INGET där i, har med kalibrering att göra. Har dock glömt vilken av dom dolda man ska klicka på för att få fram hastighet, höjd öve havet etc, är någon långt ner i listan har jag för mig!
av Benny Skacke
Ett indiantrick är att nolla din färddator när du kör på farthållaren så ser du hur väl hastighetsmätaren stämmer överens då färddatorn går på tid och sträcka. På min V50 stämmer den precis, om det inte är så att hastighetsmätaren och färddatorn är sammankopplade?
Användarvisningsbild
av rasina
konstigt!!! det funkade inte på min s40 2004- jag tryckte back enter back enter även bilen har varit avtängt länge.... har det funkat för er???????
B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]

Tvättat av den för i morgon så ska[…]

244 - Bälte bak

Hej Volvo 244DL, 1976, Nysåld i Schweiz Min[…]