Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndersP
#319487
Alltid är det ngt :o
Idag 2 dagar innan bestämd leverans kommer brevet som bekräftar att lev ska ske....jada jada jada.
Sen står det att betala via nätet måste göras 3 bankdagar innan, och det blir kärft att hinna med innan onsdag.
Antar att det gäller bg. man kan också sätta direkt in på ett bankkonto.
Postväxel går också bra.
Men vem vill och går på ett bankkontor idag ?
Det är nätet som gäller.
Och varför kommer inte ett sånt här brev liiiiite tidigare ?
hade kontakt med säljaren förra måndan, så det fanns tid...suck
Men det löser sig väl på nått sätt utan att besöka ett bankkontor men man vill inte ha bilen senare pga detta.
Ringa säljaren imorrn får det bli. Jobbigt är det
av ztaffans
#319538
Jag betalde med VISA-kortet. Gick utmärkt. Det rymms tydligen en hel del i ett plastkort :lol:
Användarvisningsbild
av AndersP
#319568
Heden skrev:Kan du inte betala med Visa/MC kortet då?
Nix privatcheck, kort eller kontanter :o står det tydligt att de inte accepterar
Användarvisningsbild
av StringerBell
#319637
Postväxel tar tio minuter på bank. Inte mycket att bråka om. Ställ den på dig själv och överlåt till företaget sedan - säkrast om du mot förmodan skulle tappa den på vägen...
Användarvisningsbild
av AndersP
#319648
StringerBell skrev:Postväxel tar tio minuter på bank. Inte mycket att bråka om. Ställ den på dig själv och överlåt till företaget sedan - säkrast om du mot förmodan skulle tappa den på vägen...
Easy for you to say. :D
Man ska ta sig gående (och tillbaka) till ett bankkontor jämfört med att bara trycka på enter-knappen :lol:
Men det är inget att bråka om helt rätt. :-DD
Användarvisningsbild
av AndersP
#319712
StringerBell skrev:Postväxel tar tio minuter på bank. Inte mycket att bråka om. Ställ den på dig själv och överlåt till företaget sedan - säkrast om du mot förmodan skulle tappa den på vägen...
Äsch eftertankens kranka blekhet har slagit till. Tack för tipset om postväxel. Jag gör som du skriver.
Blir skjussad imorrn när jag ska hämta bilen, slinker in på SEB och köper en postväxel helt enkel.
Postväxlar över 10papp är dessutom gratis :D
av Ogya
#319873
Har bestätt en V70 2,4d Momentum, Oystergrå med Creon 16-tumshjul. Det är fortfarande möjligt att ändra specen. Jag funderar på att leva utan tonade rutor. Har svårt med kontasten mörk ruta på bakdörr och ljusare på framdörr och bakrutan kan se för mörk ut a' la agentbil eller custombil. Främst är det dock pengarna som skulle svida. Tycker det är för mycket pengar. Är det någon som kan argumentera för behovet av extra tonade rutor (antar att det är 40% mot standard 25%)? Mindre varmt i bilen på sommaren? Mindre risk för inbrott? Högre andrahandsvärde? Lättare för en mamma att amma i baksäte? etc etc. En säljare upplyste att ca 40% väljer extra toning. Om majoriteten inte väljer det så kanske fördelarna inte överväger. Eftersom jag kommer ha mörk inredning så kanske standardtoningen räcker? Ljus inredning hade nog gjort att man sett rakt igenom bilen lättare...

Vilken bagagerumsmatta är bäst, den formgjutna eller den vikbara som kan täcka även fällda baksäten?

MVH
av ztaffans
#319925
Ogya skrev:Vilken bagagerumsmatta är bäst, den formgjutna eller den vikbara som kan täcka även fällda baksäten?
Den formgjutna är ju superenkel att ta ur och tömma och verkligen få med sig skräpet ur så man inte tappar det i bilen på vägen ut.
Den vikbara har jag ingen erfarenhet av men det verkar ju bra att kunna täcka de fällda baksätena i alla fall om man åker med fällda säten ofta.
Jag har en filt liggande i det dolda facket under bagagegolvet som jag använder vid sådana tillfällen, detta funkar också bra.
Användarvisningsbild
av Guligan
#319926
Heden skrev:Kan du inte betala med Visa/MC kortet då?
Jo, om det är ett bankkort så brukar det gå bra. Om det är ett kreditkort t.ex. Visa eller MasterCard så är säkert åf inte så sugna då avgiften är i runda slängar 1,2% på köpebeloppet. Blir ju en slant på en bil i 300 Tkr-klassen...

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]