NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 747
Är nybliven ägare av en V50 T5 och vill få på lite snyggare fälgar på den.

18" räcker men hur bred fälg får man på samt minsta ET?

Vet att original ET är 45 men kan man t.ex få på 8.5" breda 18" med en ET på säg 38?

Sedan ser det ut som att hjulen på framaxeln är längre ut än bak. Stämmer detta och får man köpa smalare fälgar fram för att kompensera bredden bak så att det inte ser helt tokigt ut?
av 747
Stämmer... Vet inte vart jag fick 45 ifrån... Så nu vart det ju ännu värre.

Har kollat in några fälgar som låg på ET 38 och 40. (8"). Kommer dessa att ta i skärmkanter eller ännu värre gå utanför?
Användarvisningsbild
av Eriksson85
Jag har 225/40-18 på min bil, har dock ingen koll på vad för ET det är på dom. Men skulle kunna kolla upp det nästa vecka.
av 747
Eriksson85 skrev:Jag har 225/40-18 på min bil, har dock ingen koll på vad för ET det är på dom. Men skulle kunna kolla upp det nästa vecka.
Har nu inhandlat 18x8 fälgar med en ET på 40. Passade enligt firman jag köpte ifrån och det gör dom men fram är nog fälgarna liiiite utanför skärmkanten. Hoppas att detta inte ska bli nått strul vid besiktning bara..
Användarvisningsbild
av Eriksson85
Kul att det blev ett köp, kan man kanske få se en bild på dom ?
Användarvisningsbild
av ThomasT
747 skrev:
Eriksson85 skrev:Jag har 225/40-18 på min bil, har dock ingen koll på vad för ET det är på dom. Men skulle kunna kolla upp det nästa vecka.
Har nu inhandlat 18x8 fälgar med en ET på 40. Passade enligt firman jag köpte ifrån och det gör dom men fram är nog fälgarna liiiite utanför skärmkanten. Hoppas att detta inte ska bli nått strul vid besiktning bara..
Kan du fota jäms med karossen så man ser hur fälgen sitter?

.
av 747
Lämnade in den idag på service men ska hämta den imorrn, Tisdag. Kan ta några bilder då.
Satte på 5mm spacers bak utan att dom kom utanför skärmkanten men fram är dom som sagt lite utanför.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]