Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av J.F.S
Om du tänkt behålla bilen länge till, lämna in och få det fixat men var beredd på att det kommer tillbaka inom något år. Det är iaf min erfarenhet. :) Har du tänkt att byta in den på firma så kan du definitivt låta det vara då det då med största säkerhet kommer att avskrivas som normalt slitage.

Kan du ändå inte leva med det men känner att du inte vill betala de sköna kronorna så kolla med skolorna i din närhet där de har ett fordonsprogram. Det kan hända att de kan antingen fixa det för en billigare slant eller kan peka dig i riktning mot ett billigare ställe. Hur är det med huven på x40 (och för den delen x70); är den i aluminium?

Själv ignorerar jag mina bubblor på huven och listerna vid railsen. Nu är ju min bil mörkblå metallic så det syns mindre.
Användarvisningsbild
av Fisch
Själv har jag fått en bubbla på ena framskärmen, som nu är stor som en femtiöring. Eftersom bilen är svart så syns den ju aningen för mycket i de flesta vinklar (tycker jag). Dessutom hittade jag en antydan till lacksläpp på en bakskärm så det blir till att lämna in bilen för att åtgärda dessa två tillsammans med huven eftersom den har några stenskott, lika bra medan man ändå är igång. Metallic är inte lätt att bättra på för en lekman :(

Har kikat runt lite och här i trakten får jag betala cirka 5000 kr för rubbet.
Användarvisningsbild
av Tomas88
J.F.S skrev:Om du tänkt behålla bilen länge till, lämna in och få det fixat men var beredd på att det kommer tillbaka inom något år. Det är iaf min erfarenhet. :) Har du tänkt att byta in den på firma så kan du definitivt låta det vara då det då med största säkerhet kommer att avskrivas som normalt slitage.
Kommer tillbaka inom ett år? Ja i så fall vill jag absolut inte betala nästan 5000:-
De ska väl inte komma tillbaka om det är seriöst gjort? (inte så snabbt iaf?)

Nu snackade lacksnubben om att eftersom att det gått så långt så att det var bubblor i lacken så var det risk för att det var genomrostat och att man kunde behöva byta skärm.
Finns ingen ny skärm på Meca, Mekonomen eller skruvat så det verkar vara Volvo som gäller. Var inne hos dem och de sa att en ny skärm kostar 1875kr så då är man uppe i 6400. Sen finns det ett par andra småskador som jag hade velat ha fixade men kostnaderna rinner ju iväg. :(
Annars är ju ett alternativ att man försöker få fatt i en begagnad skärm för att sänka kostnaderna lite.
http://www.blocket.se/vi/21399045.htm
Eller vad sägs om en röd skärm? :) http://www.blocket.se/sodermanland/S40_ ... w=3&last=1
Hur är det med huven på x40 (och för den delen x70); är den i aluminium?
Nej inte på min i alla fall.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Tror defintivt att det går att blästra och måla om skärmen ordentligt.
Beg skärmar finns på bildelsbasen.se för ungefär halva priset, men då är ju problemet att nästan alla ser ut som din eller är ännu mera rostangripna. :roll:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Kollade bildelsbasen men hittade typ bara en höger till min och ja som du säger så den var också rostangripen.

Kan säga att jag kollat med en annan lackfirma i stan också. Men där verkade allt va mycket mer avancerat. De skruvade tydligen ingenting själva utan då var man tvungen att plocka bort allt själv och lämna till dem. Visst skulle jag väl klara det men det är ju de att jag vill inte vara utan min bil så länge.
De skulle i alla fall ringa och meddela pris idag....... så nu har de tre minuter på sig. :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
att de ville ha skärmen lös kan ju bero på utrymmes skäl. en hel bil i värmeugnen tar ju lite PLATTS :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jaeee.... Jag frågade han om inte de kunde fixa "allt" om jag lämnade in den men nej de skruvade inte bort någonting sa han.
De vill tydligen bara lackera.
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 137

Aha, då måste man alltså ta l&ou[…]

Är väl dags att byta oavsett på en[…]

Snyggt! Stilren interiör även om ratten[…]

DennisCA's Volvo 850 -97