NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JK24T
Jag har min precis som Henrix2 har.
Skaffa en förlängningskabel och dra den unde mittkosollen från det bakre uttaget, vidare upp mot astolpen (bara att trycka den imellan gummipackningen) och den kommer smidigt fram däruppe.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
ThomasT skrev:
Henrikx2 skrev:Vid A-stolpen och så drar man kabeln i panelen.
Så fick det bli. Det vart inte snyggt att ha den i mitten. Jag har dock inte klurat ut än hur man får bort plast panelerna för att gömma elkabeln.

.
Jag plockade inte isär så mycket utan det gick bra att klämma in kabeln ändå.
Vill man göra allt osynligt kan man lägga adaptern under facket bakom radiokonsolen.
Med lite mekande kan man ansluta mot befintligt 12v-uttag parallellt med kabel.
Bild
Användarvisningsbild
av CabBO
Gå in på Skyddet.nu istället. Där har dom också Brodit och det är enklare att handla därifrån om du inte har ett kundnummer eller egen firma. På Skyddet.nu har dom en hel del annat också.
Har köpt delar och utrustning därifrån till en Volvo 850 SE, S60 T5 och C70N T5. Är klart godkända priser och jag är supernöjd med leverans mm.
av simme
Jag har min vid A-stolpen kabeln kommer ut från luftmunstycket bara att trycka in när man kör på batteri drift,ser bra ut.
av JK24T
Ja TMC funkar utmärkt, hela orginalkabeln ligger innanför gummilisten/plasten. Jag har min kopplad till det bakre uttaget då det inte används för något annat.
Förlängning i bakre, fram unde konsolen upp under ratten och koppla ihop med Navigons kabel så funkar allt klockrent.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
JohanV70 skrev:
Henrikx2 skrev:Vid A-stolpen och så drar man kabeln i panelen.
Fungerar TMC när det är så lite av kabeln som syns?
TMC fungerade klart bättre när kabeln hängde lös över instrumentpanelen.
Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]

Hej Har en v70 från 04/05 som värkar ha[…]

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]