- fre 24 jul 2009, 11:41
#306243
Grejen är att lådan funkar som en gammal saab.
Det är som det bara finns 3 växlar och det är med frihjul..
så länge jag håller gas driver den men släpper jag så går motorn ner till tomgång oavsett fart och växel.
Pratat med några serviceverkstäder och de rekommenderar inte att byta all olja samtidigt utan endast 2 liter och köra 500 mil och sedan likadant oljebyte igen just pga att den nya oljan är aggresiv och då kan detta fenomen uppkomma d.v.s skuren låda.
Min rekommendation är att inte byta oljan själv utan åk till en verkstad och låt dem göra det så det inte blir fel.
Får byta lådan nu och det är dyrt..
Det är som det bara finns 3 växlar och det är med frihjul..
så länge jag håller gas driver den men släpper jag så går motorn ner till tomgång oavsett fart och växel.
Pratat med några serviceverkstäder och de rekommenderar inte att byta all olja samtidigt utan endast 2 liter och köra 500 mil och sedan likadant oljebyte igen just pga att den nya oljan är aggresiv och då kan detta fenomen uppkomma d.v.s skuren låda.
Min rekommendation är att inte byta oljan själv utan åk till en verkstad och låt dem göra det så det inte blir fel.
Får byta lådan nu och det är dyrt..