- fre 17 jul 2009, 16:50
Hej igen =)
Bilen det gäller är en volvo 855gl 2.5l 94
Nu har jag upptäckt att bilen ryker utav bara f-n runt 3000varv och sen att den har dragit en hel del bensin.
Jag tänkte fråga vad blå röken kan bero på? Jag har kört ca 20mil på en vecka och visst jag har dragit på lite granna med bilen, förra ägaren kärring körde den så jag vet inte om det kanske kan vara avlagringar eller nåt men vill gärna ha tipps på vad det kan vara och sen hur man kan kolla =)
Sen drar den mycket bensin och jag har kikat lite hastigt och inte hittat någon läcka, dock när bilen stått ett tag så
sprutar den ut vätska när man startar och gasar lite, luktar inte bensin.
Sen tänkte jag fråga ungefär vad det kan kosta att ordna;
Bra att veta:
Krängningshämmare, fram höger, stag fastsättning glapp.
Avgassystem, läckage.
Mvh Ampe
Bilen det gäller är en volvo 855gl 2.5l 94
Nu har jag upptäckt att bilen ryker utav bara f-n runt 3000varv och sen att den har dragit en hel del bensin.
Jag tänkte fråga vad blå röken kan bero på? Jag har kört ca 20mil på en vecka och visst jag har dragit på lite granna med bilen, förra ägaren kärring körde den så jag vet inte om det kanske kan vara avlagringar eller nåt men vill gärna ha tipps på vad det kan vara och sen hur man kan kolla =)
Sen drar den mycket bensin och jag har kikat lite hastigt och inte hittat någon läcka, dock när bilen stått ett tag så
sprutar den ut vätska när man startar och gasar lite, luktar inte bensin.
Sen tänkte jag fråga ungefär vad det kan kosta att ordna;
Bra att veta:
Krängningshämmare, fram höger, stag fastsättning glapp.
Avgassystem, läckage.
Mvh Ampe
Senast redigerad av 1 ampe79, redigerad totalt 0 gånger.