Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
Tjena!

Som rubriken lyder: är det bara Bilia som kan ladda i mjukvara i våra bilar?

Anledningen till att jag frågar är att jag är så trött på Bilia och deras kundpolicy. Att man inte kan boka en tid för att få saker gjorda är helt sanslöst! Man ska lämna in bilen på morgonen och sen vet man inte när man får tillbaka den!! Tänk om det fungerade på samma sätt hos tandläkaren: "Kom vid sju på morognen så får vi se när vi har tid att ta in dig..."!! :-O)

Jag är övertygad om att det finns verkstäder som man kan boka en tid på dagen så man kan komma dit och köra in bilen direkt. Sen väntar man på plats medan de fixar det som behöver fixas! Frågan är bara om de kan ladda i mjukvara?

Jag ska ladda mjukvara för elinfällning och markbelysning vilket jag gissar tar runt tio minuter. Ska jag verkligen behöva vara av med bilen hela dagen för det?!!! :evil:

Mvh
/Fred
dieselmagnus skrev:Enligt nya eu-direktiv så ska snart alla aukt verkstäder kunna lägga in ny mjukvara. Jag tror att det börjar gälla nästa år men är ej säker. Tills dess är vi tyvärr hänvisade till märkesverkstäderna.

Enda baksidan av detta är att dessa verkstäder kommer att behöva Volvos verktyg för att kunna utföra detta och det kostar stora Pengar så frågan är hur många verkstäder som behöver kunna ladda programvara Aukt handlare måste ha detta medans mindre kan hänvisa och slippa att investera i denna utrustning

//Goose
Men det finns ju väldigt många fler auktoriserade verkstäder än Bilia vilket var trådskaparens ursprungliga fråga. Sedan att även icke-aukt kommer kunna göra det framöver är en lite annan fråga.

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Hej. Undrar om det är någon som vet va[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel