Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hallo kikade lite i motor rumet idag när jag tvättade den och upptäckte då en slang som var avklippt från turbon. Den ska vara steg 3 chippad av förra ägaren vid 25 tusen mil har nu gått 286** mil. men när jag nu kopplade ihop slangen så upplevde jag att bilen gick trögare och kändes mer "orginal" typ som att turbon inte sög på som förut!. är detta något fusk trimm som bondläpparna uppe i tierp har gjort och "steg 3 kapat slangen" eller? tacksam för snabba svar snabbt :-(O)

bild på slangen!
http://img529.imageshack.us/i/dsc01316e.jpg/

//jocke
av *pettson*
Det ligger nog till så att dom sket i att köpa ett chip.. man kapade slangen istället. Inget chip jag vet om innebär att du klipper av slangarna och skiter i dom. Dom få jag vet som ställer om till mekaniskt ladd använder just en strypventil istället..
Så det är inte steg 3.. det är kapa 1... :wink:
Användarvisningsbild
av kopenga
*pettson* skrev:Det ligger nog till så att dom sket i att köpa ett chip.. man kapade slangen istället. Inget chip jag vet om innebär att du klipper av slangarna och skiter i dom. Dom få jag vet som ställer om till mekaniskt ladd använder just en strypventil istället..
Så det är inte steg 3.. det är kapa 1... :wink:

V*/f*n!! jäkla bondläppar kan dom inte göra något riktig istället för massa fake grejjer! ljuger gör dom med!.

aja men om jag nu sätter tillbaka slangen och trycker ditt ett riktigt steg 3 chip är det några insstälningar som måste ändras då? mvh jocke
av *pettson*
Tja en sak har man ju fått gott om. Det är ju laddtryck. Tyvärr ändras inte bränslemappen och tändmappen av det. så som sagt ett chip är bättre.
Nej inställningarna som ska ske, sker i chippet.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]