Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Krickan skrev:Ingen som har samma bild för en 95:a.
Kan inte få denna att stämma för den modellen.
Sitter ju rätt stora plastbitar det är nedstucket i. (samma som mittbältet kommer ut ur.)
Tacksam om någon har någon bild eller info om hur man får bort detta från den konstruktionen.

Funkar denna?

Bild
Folke89 skrev:Krickan:

Den jag lade upp är för en 95:a. Fungerar det inte?
Den du la upp är till en 850 sedan, funderade hur du kunde hitta den där bilden för jag hittade inte den förrän jag sökte på en 850
Krickan skrev:Kanon, men fick du samma bild för mittsätet även på en 95:a?
Hittar ingen bild förr mittstödet, har du kollat om det inte är samma för mitt som med sidoskydden?
Om du har rullgardin så måste ju den bort först
@Folke89: Ok, var osäker om det var rätt år, men enl. Sewe är det ju till 850 och inte 855 då. Tack ändå!

@Sewe: Får ta och kolla upp det, kan ju vara så att det är samma konstruktion.
Har ingen gardin, så borde ju bara kunna öppna dragkedjan och kolla.

Tack för hjälpen båda, återkommer när jag kollat.
Krickan:

Ojdå jag har missat att det är till en 855 du ville ha beskrivning :oops: Har kollat hur det ser ut på en 855, och det är exakt samma bild som sewe har lagt upp. Och jag har valt -95. Konstigt att det inte fungerar...
Folke:

Ingen fara, tacksam för all hjälp jag fick.

Det fungerade nu, men för mitten var det lite annorlunda än på sedanen, om än mer likt sedan än för de yttre nackstöden.

Ingen av bilderna stämmer för nackstödet i mitten nämligen.

Man var tvungen att fälla fram sätet lite, skruva ut de två torxen som håller en plastbit på vänstersidan, vrida runt plastbiten och där innanför sitter det lilla clipset som din bild visade. Sen är det bara att ta bort clipset och lyfta bort hela nackstödet.

Tack båda två för tipsen och bilderna.

/Krickan
Jocke S. skrev:Om ni har rullgardin (nät) på ryggstöden, tas detta bort först. Detta görs genom att man pressar hållaren ca 2 cm mot mitten (d.v.s. från bältesrullen). Vrid sedan hållaren uppåt och lyft bort.
Där hållaren satt, har ni bl.a. två hål. Stick in en dorn el. likn. i hålen och lyft av nackstödet.

Jag har en V70 -98
men gör jag samma på den?
Det funkar inte.

Mvh: smurfen65
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]