Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo85x
Tjenna!

Min 854 har startat felfritt fram tills igår när den utanför ica i gränna (30 mil hemifrån) bara la av. Startmotorn går runt, den synliga kamaxeln roterar (långsamt). Nu har batteriet laddats ur men vi har provat med både kablar från olika bilar .. rulla igång och många försök på bilens eget batteri. Förstås finns 50 liter i tanken. Har provat driva bort fukt och kolla lite sladdar och slangar men inte upptäckt något. Det mesta bara i luften eftersom jag inte vet vad jag ska gå på.

Bränslepumpen startar å låter när man slår till tändningen. tändhattarna ger gnista mot motorblocket. Stiften är bytta för 100mil sedan orginalstift och har ju fungerat klanderfritt dessa 100 milen.

Jag har svårt att se vad det kan vara. Alla säkringar är förstås hela. Och vi har provat låta bilen stå i över ett dygn å sedan provat utan resultat. Lampan "Fel på motorelektroniken" har lyst men slocknat igen, det indikerar kanske att det har med motorstyrningen att göra?

Någon som har en aning om vad det kan röra sig om?

MYCKET tacksam för svar. :)
av gugge
Har du kollat felkoder? Kan kanske vara reläet till bränslepumpen? Nr 103 har det reläet o sitter under locket vid säkringarna i motorrummet..Lossas med 4st torxskruvar...

Mvh Gugge
av Volvo85x
gugge skrev:Har du kollat felkoder? Kan kanske vara reläet till bränslepumpen? Nr 103 har det reläet o sitter under locket vid säkringarna i motorrummet..Lossas med 4st torxskruvar...

Mvh Gugge
Tack för svar!
Kan inte kolla felkoder finns ingen verkstad som har tid att hjälpa mig. Trots ersättning (muta) :(
Vad ska jag göra med reläet? Byta det?
av gugge
Men du kan väl själv avläsa koderna i motorrummet? I s f om det är det så byt det ja..Kostar nytt ca 350 kr... Mvh Gugge
av gugge
Men du har väl dina två socklar tll vänster i motorrummet om du står famför bilen?
Vilken årsmod har du?
De sitter vid boxen som innehåller styrbox.
Fyrkantigt o sitter intill varann..Ska gå ut o ta en bild på min o lägga in så du kan se vilka jag menar..

Mvh Gugge
av gugge
Bild

Nä behövs inte..Bara avläs koderna sen kan du kolla koderna här i tråden "felkoder 850"

Mvh Gugge

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]

Går det att backa uppdateringen om det inte […]

Ojämn gång

Hej, när jag låter motorn driva bilen u[…]