Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Adder
Väntar på en Autometer laddtrycksmätare som jag ska sätta i mittutblåset. Dock tänkte jag höra om någon som gjort de eller vet du alla vent. rör går. För vill ju få slangen till motorrummet på smidigaste sätt. Hur gör jag det ?

Via ventelationen, eller ? De är ju frisklufts utblås där så går de ett rör som tar luft direkt utifrån ? Går de att dra en slang där utan problem med fläkt, spjäll, filter med mera ? Eller hur fixar man de lättast ?
Senast redigerad av 2 Adder, redigerad totalt 0 gång.
jag har visserlingen min i a-stolpen och drog slangen genom den fördragna genomgången i torpedväggen strax bakom kopplingspedalen den kommer sen ut i motorutrymmet under säkringsboxen vid fjädertornet.
Sen skulle jag gissa på att all luft som tas in i bilen passerar kupefiltret...
Grammse skrev:jag har visserlingen min i a-stolpen och drog slangen genom den fördragna genomgången i torpedväggen strax bakom kopplingspedalen den kommer sen ut i motorutrymmet under säkringsboxen vid fjädertornet.
Sen skulle jag gissa på att all luft som tas in i bilen passerar kupefiltret...
Har fått tips om de men då blir de ju lite problem att få slangen från utblåset dit. Aja de får lösa sig.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har nollat felkoderna flera gånger. B&ar[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]