Hej Håkan!
Här kommer mitt försök att svara på dina frågor:
1. Ja! Jag har dock ingen egen erfarenhet av det men skulle bli mäkta förvånad om 803:an inte stödjer Jukeboxen. 803:an och 603:an är i grunden precis samma maskin.
2. Vet ej.
3. Jag kan varmt rekomendera DLS högtalare. Jag skaffade koaxialer till bakdörrarna och mellanbasar med lösa diskanter till framdörrarna. Diskanterna placerade jag på de små plasttrianglarna som täcker ytterspeglarnas infästning. På så sätt kommer de upp i rätt lyssningshöjd och de smälter faktiskt väldigt bra in i inredningen. Till centern använde jag samma koaxial som sitter i bakdörrarna. Jag kan säga att det låter GRYMT bra!!! Och då har jag ännu inte fått in någon sub!!
Lägger till en 4:a också:
4. Du måste ha ett separat steg till din 803:a. Stereon driver BARA centern och skickar ut lågnivå till ett steg. Här rekomenderar jag absolut att köpa något annat än Volvo original. Eftermarknadsstegen har en mängd sköna inställningsmöjligheter så att du kan trimma in ljudet efter ditt tycke och smak. Volvostegen har INGA inställningar så där får man leva med vad Volvo tyckt är bra.
Min utrustningslista:
Ett DLS CA41 fyrkanalssteg
Tre koaxialer ur DLS Classic serie (har inte exakta modellbeteckningen just nu men det kan jag återkomme med om intresse finns)
Två tvåvägs-system ur samma serie (se parentes ovan)
Fyra RCA parkablar för att sända lågnivå från stereon till steget (längd beroende på var du vill placera steget i bilen)
En adapter för stereons lågnivåutgång till stegets lågnivåingång
I min bil var kabeln för centern fördragen så den behövde jag inte köpa. Sen använde jag de fördragna kablarna till dörrhögtalarna, jag vet, de är lite klena men att byta dem innebär lite för mycket jobb eftersom det låter så pass bra som det gör med dem! 8)
Jag har lovat ett mektips om att byta ut originalgrejerna, och det ska komma, men jag har haft lite för mycket den senaste tiden...
Jo, en sak till...jag hoppas att du vet att du inte kan sätta in vilken 803:a som helst i din bil. Det krävs att den är tillverkad i "rätt strukturvecka". Detta är en djungel, men gör en sökning på forumet så kommer du bli lite mer insatt. Jag kan säga att ingen, inte ens stereoexperterna på Volvo, kommer kunna ge dig ett rakt besked om vilken stereo som passar just din bil... :roll: Låt inte detta avskräcka dig dock, vi är ganska många som lyckats byta!! :D
Lycka till!
Mvh
/Fred