Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Roger
jag undrar om det går att eftermontera yttertemeraturmätare i en mätartavla som det inte funnits i tidigare??

OM det går vad behöver jag förutom displayen???

Ska monteras i en 1995:as 940 LTT MVH ROGER
av dallas
ser likadant ut på min 95:a. utetemp mätaren sitter längst ner till vänster
av Roger
Jo jag vet att det finns platts för mätaren, det är bara att ta bort ett täcklock på baksidan av instrumentet.

Men vad jag undrar är om elsystemet som sitter i bilen är förberett för yttertemperaturmätare så det bara är att koppla in. Eller om det följer med en kabelhärva (elsatts) med yttertemperaraturmätaren som jag ska köpa på volvo ??

Någon som vet MVH Roger
av Roger
Var på volvo idag och frågade om yttertemperaturmätare till 940..

Jag frågade om det fanns att köpa en ombyggnadds satts till 940 så man kan montera in yttertemperaturmätare i mätartavlan.

Expediten visade mig tillbehörskatalogen och där fanns det inte att köpa.. Fanns bara till 740 fram till 1990 villket låter helt sjukt.

Det har juh varit ett tillval till 940 då man köper dom ny, men det finns inte att köpa i efterhand.. snacka om dåligt

MVH Roger :twisted: :twisted:
Användarvisningsbild
av Mysko
Roger skrev:Var på volvo idag och frågade om yttertemperaturmätare till 940..

Jag frågade om det fanns att köpa en ombyggnadds satts till 940 så man kan montera in yttertemperaturmätare i mätartavlan.

Expediten visade mig tillbehörskatalogen och där fanns det inte att köpa.. Fanns bara till 740 fram till 1990 villket låter helt sjukt.

Det har juh varit ett tillval till 940 då man köper dom ny, men det finns inte att köpa i efterhand.. snacka om dåligt

MVH Roger :twisted: :twisted:
http://www.bildelsbasen.se

Mao kolla på skroten.
av SvenGunnar

MVH Roger

Tycker det är helt rätt jag!
Inga genvägar till elitserien här inte, :-)))))............din syltrygg. :mrgreen:
/Storpotäten
Användarvisningsbild
av prototypen
Roger skrev: Det har juh varit ett tillval till 940 då man köper dom ny, men det finns inte att köpa i efterhand.. snacka om dåligt
Nu förstår jag dig inte!!

Varför skulle det vara dåligt att det inte finns att köpa från Volvo det DU VILL HA, en analog mötare för en viss årsmodell och typ!!!!

Notera att från årsmodell 1991 finns endast den nedre typen, om du har fått information om att något annat har funnits från fabrik är det fel!

Om du noterar så har instrumentet fram till och med 1990 utag för extra mätare, där det från Volvo fanns en digital mätare att montera i väsnstra över hörnet.

Bild

Men på instrument från och med årsmodell 1991 finns inte plats för några extra mätare förutom en digital yttertempmätare i nedre vänstra hörnet.

Bild
av Roger
Ja nu förstår jag inte föregående talare ??

Jag vill alltså kunna gå in på volvo och köpa en Digital yttertemp mätare till min 95:a som det finns platts för i nedre vänstra hörnet, som det är bara att skruva dit... men problemet är att det inte går att köpa en NY mätare på Volvo det är det som e så konstigt. Det är samma sak som om jag skulle vilja gå in och köpa en dragkrog som är tillbehör, och dom säger att det inte finns!!!

Fast nu i skrivande stund kom jag på en snilleblixt .jag ska gå in på volvo och knappa in min fars 940 turbo 1998 som det är originalmonterat i. Och säga att den e trasig så jag måste ha en ny.. :lol:
Användarvisningsbild
av prototypen
Då får du ursäkta mitt missförstånd med "mätartavla"

När man menar mätartavla antog jag att det var en analog mä'tare du var ute efter.

Om det är den digitala nedre i vänstra hörnet är jag med dig.

Att den inte finns att tillgå som tillbehör beror på att den satsen har utgått på grund av för dålig försäljning.

Volvo's policy är att kunna erbjuda RESERVDELAR i 12 år efter produktion men detta gäller INTE för tillbehör som enbart finns så länge det genererar en försäljning som ger vinst.

Om du frågar efter dessa delar som reservdel så är det troligt att de finns kvar men då får du betala "reservdels pris" för mätaren, kabelmattan, givaren och fästen. Reservdelspriser ligger normalt betydligt högre än för motsvarande delar i satsform som tillbehör.
av Roger
Problemet är nu löst snilleblixten min funkade.

Var idag åter in på volvo och beställde komplett yttertemperatursatts med givare. Jag vart helt förvånad bara 1300kr :lol:

Till helgen ska jag montera min efterlängtade mätare
emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]