- tis 26 maj 2009, 19:21
Såvitt jag vet är det väl motorerna som var lite sämre MY09. Men så var det ju med alla Volvobilar, alltså D5:an hade 185hk och 2,4D:n 163. Nu för MY10 kom väl den nya motorn i alla stora Volvo. Växellådan (Geartronic) är densamma för MY10 som MY09, eller?
Sen är väl den enda andra förändringen att GPS:en blir uppdaterad för MY10, och precis som med motorerna, gäller detta för alla stora Volvobilar.
När ska instrumentpanelen ändras? Och växellådan? En ny D5:a med powershift och utan den uppstickande radiopanelen skulle inte vara helt fel (de har säkert fått fram en sån om 2-3 år då jag ska byta 8) ) :)
Edit: nu blev det lite rörigt, men det jag menade var väl egentligen att XC60:n var färdigutvecklad då den släpptes, bara att den nu - tillsammans med alla andra stora Volvobilar - får lite små uppdateringar på vissa icke modellspecifika områden. Samma sak som att C30:n fick ny mittkonsol ett år efter den släppts, i samband med S40/V50-faceliftet.
Porsche Cayenne Turbo MY06 - Helt fullutrustad
Volvo S60 DRIVe Summum MY11 - Driver Support, Teknikpkt HP, RTI, Backkamera, Elstolar, PDC fram/bak, Spegel m kompass, Hastighetsber. servo, VOC, Laminerade rutor, 18", osv