- mån 25 maj 2009, 23:13
#291626
Tjenare!
Jag köpte nyligen en 855a av en kille på blocket. Han hävdade att lamda lampan började lysa när dom startade med bilbatteri. Men nu efter att ha släckt den och kört 10mil, så lyser den igen. Jag är inte så jätte haj på detta, så ska försöka förklara hur de ligger till.
Jag är förvånad över hur mycket bilen dricker, den är våldsamt dyr i drift. Jag ljuger inte om den drar 1.5liter/milen.
När jag står på tomgång kan man se att den har lite mörka avgaser. Men de är bara om man verkligen stirrar på avgasröret.
Jag har nu kollat lite på nätet, men vad börjar man med att göra på denna nu ?
Jag har sett att en ny lamda kostar 1500kr på mekonomen men 299 på biltema.
Räcker de att köpa en från biltema ?
Eller kan de vara katalysatorn ?
Tacksam för svar!
Mvh BamZe
Jag köpte nyligen en 855a av en kille på blocket. Han hävdade att lamda lampan började lysa när dom startade med bilbatteri. Men nu efter att ha släckt den och kört 10mil, så lyser den igen. Jag är inte så jätte haj på detta, så ska försöka förklara hur de ligger till.
Jag är förvånad över hur mycket bilen dricker, den är våldsamt dyr i drift. Jag ljuger inte om den drar 1.5liter/milen.
När jag står på tomgång kan man se att den har lite mörka avgaser. Men de är bara om man verkligen stirrar på avgasröret.
Jag har nu kollat lite på nätet, men vad börjar man med att göra på denna nu ?
Jag har sett att en ny lamda kostar 1500kr på mekonomen men 299 på biltema.
Räcker de att köpa en från biltema ?
Eller kan de vara katalysatorn ?
Tacksam för svar!
Mvh BamZe
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
You might surprise people, but you're still gay