Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johanssonservice
På dom flesta bilar sitter det tryckvakter (hög och lågtryck) på systemet som en säkerhet för att kompressorn inte ska gå med för högt tryck eller för lågt. Och har du ingen gas i ett sådant system så går inte kompressorn. Vet inte säkert hur det är på din bil, men borde va något liknande.
av tobben87
Nåt som är vettigt att tänka på är att drivhjulet/skivan där remmen sitter runt snurrar altid till kompressorn. dock skall inte själva kompressorn kopplas in om hög/lågtrycksvakten ger utslag. komressorn kopplas på genom att en magnetventil slår till och kompressorn börjar jobba. Därmed kan de se ut som kompressorn jobbar men i själva verket inte gör det..
//Tobben
av metalman
Har precis fyllt den men magneten slår inte till så att kompressorn går inte ändå.....
Någon som har tips till mig? Finns det något relä el liknande som kan ha havererat......

Tack!
av metalman
Har bytt reläet nu men den vill inte funka ändå så i morgon ska jag byta tryckvakten som sitter på röret som går in i torpedväggen och se om det hjälper. Gjorde en Ohm-mätning på vakten idag utan något utslag på mätaren varken på ON el OFF på AC:n. Pratade med Volvo och enligt dom så 9 av 10 sådana fall så är det reläet el tryckvakten.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]