- ons 20 maj 2009, 16:44
Hej! Det började med att min volvo v70xc -98 kunde rycka till en gång om jag körde på låga varv. Det knycker bara till en gång sedan går den bra igen (som den misständer en gång). Jag märkte även att tomgången gick ner väldigt (ca300-500v) när jag kopplade ur vid ex rödljus. Jag har bytt tändkablar, rotor, fördelarlock, stift, mm. Men nu idag fick jag för mig att göra rent tomgångsmotorn med 5-56. Efteråt gick den hel kasst på tomgången, den svajade ganska mycket. Avgaslampan tändes och jag fick felkoderna p1505,p1507 och även felkoden att det var för mager blandning (minns ej felkoden).
Nu till min fråga är det pga att jag gjorde rent tomgångsmotorn och att den kommer in 5-56 i motorn den går dåligt?
Vad kan felet/felen vara varför den missar engång typ var tredje gång man använder bilen och varför tomgången sjunker så väldigt vid urkoppling.
Nu till min fråga är det pga att jag gjorde rent tomgångsmotorn och att den kommer in 5-56 i motorn den går dåligt?
Vad kan felet/felen vara varför den missar engång typ var tredje gång man använder bilen och varför tomgången sjunker så väldigt vid urkoppling.
Volvo 745 glt 16v -90
Volvo 855 2,5 se -95 (såld)
Bmw 318i -93 (såld)
Volvo 855 2,5 se -95 (såld)
Bmw 318i -93 (såld)