Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Phantom
På skroten köper du inte bara begagnad, utan även fabriksnya till en mycket lägre kostnad än Volvo. Då ni säger att Biltema inte har just den modellen så chansar jag på att ni har Boschnr som slutar på 107 och jag har samma. Köpte min fabriksny på skroten för runt 1200 inkl. frakt. och garanti är det också på dessa delar.
Bara ett tips för andra som får samma fel med denna LMM :-)-)
av Netan
Ja, vårt boschnr slutar på 107 och jag har hört med ett flertal "skrotar" i sthlmstrakten, men jag har inte fått något napp. Vilken kanal köpte du din LMM igenom?
av jurre_s
Jaha, det var nytt för mig att man kan få fabriksnya prylar på skroten. Jag har kollat på http://www.bildelsbasen.se och där finns bara begagnat.
Många begagnade prylar är inte värda att betala halva nypriset som man tar på skroten. Fattar inte att de kan ta ut såna priser på slitprylar som man inte kan vara säker på vilket skick de är.
En billigare piratdel är jag faktiskt mer villig att betala för än en begagnad för halva volvo-priset.

Verkar lurigt detta med "fabriksnytt" till begagnat pris tycker jag och jag vill inte sponsra den typen av verksamhet.
av *pettson*
jurre_s skrev:Jaha, det var nytt för mig att man kan få fabriksnya prylar på skroten. Jag har kollat på http://www.bildelsbasen.se och där finns bara begagnat.
Många begagnade prylar är inte värda att betala halva nypriset som man tar på skroten. Fattar inte att de kan ta ut såna priser på slitprylar som man inte kan vara säker på vilket skick de är.
En billigare piratdel är jag faktiskt mer villig att betala för än en begagnad för halva volvo-priset.

Verkar lurigt detta med "fabriksnytt" till begagnat pris tycker jag och jag vill inte sponsra den typen av verksamhet.
Skrotarna säljer nya sakerna till deras rätta värde. Det är inte nåt skumt. Det är samma piratdelar du kan handla överallt annars.
av jurre_s
*FIXAT* misständningar. Min granne tipsade mig om att bara använda Volvos fördelarlock och rotor. När jag bytte igen, till originaldelar så försvann misständningarna som satte felkoder. Jag hade köpt från Mekonomen och trodde att lock o rotor var OK, så jag fokuserade på annat håll.
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]