Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Polestar skriver på hemsidan: "Vill du öka din Volvos prestanda och höja andrahandsvärdet?"

Jag har ju väldigt svårt att tänka mig att man skulle få tillbaka något av de 12 000 det kostar, vad tror ni?

Det är kanske som en beg bil med dragkrok, å ena sidan slipper man montera en för 5-10 000, å andra sidan kan den vara körd mycket med tungt släp... att sådär allmänt sett hävda att andrahandsvärdet höjs tycker jag är magstarkt.

Polestar är ju väldigt försiktiga - till skillnad från andra trimfirmor - när det gäller förbrukningen. Hur vågar de skriva så om andrahandsvärdet?

PH
Jag kan tänka mig att vissa ser det som negativt om en bil är trimmad hos ett eftermarknadsföretag och därför vill betala mindre, men att de inte ser det som något negativt med Volvos originaltrim. På så sätt blir ju andrahandsvärdet högre.

De ändrar väl antagligen mest/uteslutande i höglastområdet, det är väl därför förbrukning är lika. På dieslar t.ex finns ju en hel del att tjäna i förbrukning att justera om insprutningstidpunkten och minska/ta bort EGR, men det är på bekostnad av i första hand NOx och jag tror att Volvo inte skulle ge sina garantier till något som inte klarar avgascertifieringen...
Det är ju mer så här:
http://www.polestar.se/viewpage.asp?nod ... &edition=p
Det presenteras ungefär som att "serva din bil"/"lackbehandla den" och få högre andrahandsvärde.
På sin höjd får man tillbaka 3 000 av de 10-12 000 det kostar, mao. är det inte högre andrahandsvärde...

Sen kan man ju fundera på en sak: när man sedan säljer bilen kanske fabriksgarantin ändå har gått ut, vad är då skillnaden melllan polestar och t ex SCT - har inte de samma programvaror som Heico, som i Tyskland säljs genom Volvo-åf? Att KCR-boxar inte är bra för andrahandsvärdet är ju helt klart, men vad skulle göra SCT sämre än Polestar när garantin gått ut?

PH
perhall skrev:Det är ju mer så här:
http://www.polestar.se/viewpage.asp?nod ... &edition=p
Det presenteras ungefär som att "serva din bil"/"lackbehandla den" och få högre andrahandsvärde.
På sin höjd får man tillbaka 3 000 av de 10-12 000 det kostar, mao. är det inte högre andrahandsvärde...

Sen kan man ju fundera på en sak: när man sedan säljer bilen kanske fabriksgarantin ändå har gått ut, vad är då skillnaden melllan polestar och t ex SCT - har inte de samma programvaror som Heico, som i Tyskland säljs genom Volvo-åf? Att KCR-boxar inte är bra för andrahandsvärdet är ju helt klart, men vad skulle göra SCT sämre än Polestar när garantin gått ut?

PH
Det händer ju att Volvo står för vissa reparationer även efter garantitiden (good will) vilket kan vara svårare att uttnyttja om det skulle röra sig om t ex motorskador o dyl. Då är det nog säkrare att ha Polestars trim pga att det är godkänt av Volvo i Sverige.
12000 kr kommer från en handlare i Göteborg. Tror själv inte på den uppgiften då samma handlare trodde att effekten skulle ökas till 230 hk via programuppdatering på 2.5 ft vilket är fel. (258 hk enligt Polestar)
9900 kr för uppgraderingen av 2.4d kommer från Polestars "hackade hemsida" som finns att hitta i en annan tråd.
Vilka övriga modeller 9900 kr gäller för återstår att se.
Hmm, det roliga är att om jag följer de länkar som ni andra har skrivit här och i andra trådar så hittar jag ingen stans där man kan se vilka modeller osv i lista.
Jag hittar inte heller någon mailadress till polestar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]