NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

allan skrev:Nån som vet hur grov org. krängningshämmaren är på V50T5 med sportchassi? ipd:s variant är ju 22mm står det.
Den bakre är om möjligt endast något grövre alternativt lika grov. Skillnaden som jag ser det är infästningen till länkaget. På ipds monteras allt på en genomgående bult i Vertikalplandet. DVS stående rakt upp. Originalet har en annan infästning ; först liggande sedan stående. En vinkellösning vilken ser ut att vara klenare och lättare att slita ned.
De främre stagen är Klart grövre på alla sätt.
av Feedan
Fellow skrev:Ingen som är sugen på gruppköp av denna i framtiden men länkarmar? Kostar ju 250 dollar i frakt :/ Kan kanske diskutera priset då med IPD om vi kan få ihop ett 10-20 tal personer.
Jag kanske kan vara intresserad - men priset blir förstås helt avgörande. Har dock en C30... :roll:
Mailat IPD om gruppköp med bättre priser och bättre frakter. Detta med dem främre enlinks så hoppas jag att vi ska bara behöva betala runt 2800 kr per person för detta. Krängningshämmaren bak finns hos 1 ställe och kostar 4200 kr där och länkarna i fram finns inte att få tag i förutom USA. Kostar 60 dollar styck och behövs 2.
Dock är detta räknat utan tullens kostnader dock.
Det är länkarmar, lite grövre än orginal och styvare, så det ger bättre kurvhantering. Sen finns det även (starkare?) drivaxlar än orginal. Men dem känns inte så intressanta.

Jonnyk
Jag inväntar svar från IPD. Kan tänka mig att det tar någon vecka då dem inte vanligtvis godtar gruppköp med rabatter osv men jag skrev att jag förmodligen kan få ihop 20 pers som vill ha dessa produkter så det blir en rejälv hacka för dem.

Jag har inte så bråttom med detta, trots allt vinter så från min sida så spelar det ingen roll så länge det blir innan mars i princip. Kommer ju ta en stund att samla ihop folk och slutgöra hur det ska gå till och så ska jag försöka förhandla med IPD om dem nu är villiga alls till detta, om bra priser.

Men säg frakten som ligger på runt 240 dollar tror jag det var bör ju kunna kapas ner till 240 dollar för 10 stycken krängningshämmare/länkarmar. Det är ju inga stora, ömtåliga saker så allt går ju att paketera väldigt tätt på varandra så det blir 1 stor låda.
Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]

Värme i kupén laddhybrid

Värmaren är trasig, tur att jag har Sele[…]