NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henrikx2
CarMan skrev:
Henrikx2 skrev:Har beställt en V50 och får den snart. :)
Tyvärr gick det bara att välja till tonade rutor på V70 modellen. :cry:
Vad kostar det att tona rutor på en v50?
Bra verkstad i närheten av Eskilstuna som kan ordna detta?
Ring skobes i katrineholm, dom fixar solfilm åt dig (är inte allt för långt för dig att åka)
Perfekt, det är ju de som levererar bilen.
Glömde fråga om toningen där tidigare.

Tack!
Användarvisningsbild
av Henrikx2
CarMan skrev:
Henrikx2 skrev:Har beställt en V50 och får den snart. :)
Tyvärr gick det bara att välja till tonade rutor på V70 modellen. :cry:
Vad kostar det att tona rutor på en v50?
Bra verkstad i närheten av Eskilstuna som kan ordna detta?
Ring skobes i katrineholm, dom fixar solfilm åt dig (är inte allt för långt för dig att åka)
Problem 2:
Mörk, mellan eller ljus toning.
Någon som har exempel på "mellanmörk" tex.?
Användarvisningsbild
av CarMan
hur mörkt man vill ha är en smaksak. mörkaste har jag sett på några bilar o då är det jätte mörkt kan jag säga.

jag vet inte om de bilar jag syftar på ? har förmig att det finns en mängd olika varianter med olika egenskaper m.m. men för at göra valet lite enklara har man valt ut några vanliga sorter som man normalt väljer.
av Xotica
Henrikx2 skrev:
Problem 2:
Mörk, mellan eller ljus toning.
Någon som har exempel på "mellanmörk" tex.?
Svårt att fråga runt vad för slags mörkhets grad du vill ha/ska ha. Tror det är betydligt bättre ifall du åker till ngn som sysslar med detta och kollar ut den film du funderar på. men kan förklara lite för dej iaf om olika toningsgrader.

Ljus toning = precis som det låter
Mellanmörk toning = också som det låter
Max toning = Väldigt snyggt men kopiöst oanvändbart ifall du nu inte bor extremt ljust till då det dagtid inte är några problem att se ut, men på kvällen då det skymmer samt blivit mörkt så blir det otroligt svårt att se ngt genom filmen.

Skulle jag rekomendera ngt så är det Högre toningsgrad på sidorna och bakruta ljusare toningsgrad.. men som sagt.. det är ju min åsikt =)

//xo
Användarvisningsbild
av CarMan
sen fins det olika UV igenmsläpp m.m. mycke att välja på.

ring robban så kan säkert han förklara, tror inte du behöver förboka färgen, den kan ni ju tillsammans välja ut på plats när du lämnar in bilen.
av Xotica
CarMan skrev:sen fins det olika UV igenmsläpp m.m. mycke att välja på.

ring robban så kan säkert han förklara, tror inte du behöver förboka färgen, den kan ni ju tillsammans välja ut på plats när du lämnar in bilen.
Alla solfilms firmor säljer solfilm med 99% UV skydd dvs det finns inte olika filmer med olika uv genomsläpp utan skillnaderna är Värmeavvisning samt ljusgenomsläpp. kortfattat har du ju 3 faktorer då man ska välja film.
Dessa 3 är
- Vilken färg vill du ha?
- Vilken Värme avvisning vill du ha?
- Vilket Ljusgenomsläpp vill du ha?

Exempel . Nästan svart solfilm kallad Omega 95 har 65% värmeavvisning samt ljusgenomsläpp på 5%

Länkar till några solfilmsfirmor där du kan se olika färgnivåer samt ljusgenomsläpp och värmeavvisning.
http://web.solfilm.se/html/bilfilm_fakta.html
http://solargard.nu/solfilm.html På denna har du möjlighet att testa olika filmnivåer på en bil
//Xo
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]