Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Amli skrev:Skulle vara mycket förvånad om du fick samma fälg på vinterdäcken. Lär troligtvis vara 16" eller kanske rent av plåtfälgar om du har otur. Det skiljer kanska mycket i pris på 16" och 17" på vinterdäcken. Kan vara värt att kolla upp så du inte får en obehaglig överraskning ;-//

Dom minsta fälgarna som finns till XC60 är 7,5x17"!
av BMC
Ghiabi skrev:Tack för alla svar grabbar, uppskattas verkligen. Som tillbehör har jag nu tänkt mig:
Matta, lastrum, formgjuten plast
Matta, kupégolv, gummi
Matta, tunnelmatta, gummi
Parkeringsassistans, bak
Timer för tillsatsvärmare
Endpipe, Diesel
Tonade rutor, solfilm

Detta hamnar på 10 000. Något som är onödigt, någon som tycker jag borta lägga till något annat nödvändigt eller byta ut något?

Tänkte även fråga om någon har sett Kinetic klädseln för bilarna, har bara sett lite små bilder på dom.. hur fula är dom egentligen? :) Jag har valt mörk klädsel.

eehhh, valt klädsel? Jag tycker mig läsa att Du får bilen i det skick som säljaren levererar, eller ....?
I annat fall så kan Du beställa bilen med tonade rutor i stället för någon typ av solfilm. Håller desstuom
med tidigare inlägg att XC60 "kräver" extra utrustning i form av hasplåt fram och bak som de snygga tröskeldekorerna i alufärg. mmm, det finns mycket att plocka på denna toppenbil. Är själv mycket nöjd med
XC:n.

Mvh,
Ghiabi
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Amli skrev:Jag har tagit ut mina textilmattor och kör gummi mattor överallt samt i bagaget. Mycket lättare att rengöra dessutom.
På vår/sommar ser jag ingen anledning till att ha gummimattor!

Jag har dubbla uppsättningar textilmattor. Så jag har det på vintern med. Blir det riktigt mycket snö lägger jag i gummimattorna.

Jag 'ryser' av ljudet, utseendet och lukten av gummimattorna.
av Amli
XC90_Executive skrev:
Amli skrev:Jag har tagit ut mina textilmattor och kör gummi mattor överallt samt i bagaget. Mycket lättare att rengöra dessutom.
På vår/sommar ser jag ingen anledning till att ha gummimattor!

Jag har dubbla uppsättningar textilmattor. Så jag har det på vintern med. Blir det riktigt mycket snö lägger jag i gummimattorna.

Jag 'ryser' av ljudet, utseendet och lukten av gummimattorna.
Jag håller iofs med dig. Jag skulle ha lagt till att jag har småbarn som far in och ut i bilen samt att jag ofta är ute och kör på grusvägar m.m. När jag bodde i Sthlm och hade Audin körde jag textilmattor på sommaren och gummi mattorna på vintern.
3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]

..Dålig kvalitet? Är det märke[…]

Här är det målarverkstad i tvä[…]

V60 gen1 , bensin eller hybrid?

Jo absolut, det är den ju. Min förhopp[…]