Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av husse
Hej har en fråga om turbo tryck läste här i forumet att ställa in trycket med full last ca 2500v men om jag gör så blir det ju ett högre tryck vid tom last,eller är det så jag ska gå till väga.Har märkt att är vi flera personer i bilen så får jag öppna pysen ett extra varv väldigt tacksam för hjälp om någon vet hur och när jag ska ställa trycket på 1bar.

Mvh Matte
[email protected]Mvh Matte
[email protected]
Senast redigerad av 7 husse, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Maxwell
Skippa pysventilen, det är den som ställer till det. Tusen gånger bättre att att köpa en hårdare och ställbar trycklocka till wastegaten, alltså den som normalt styr laddtrycket. Turbomek.se har billiga och bra, så kolla där. Pysventilen kan du sedan ha för att finjustera ditt laddtryck med, men att pysa upp bilen till 1 bar är ingen höjdare. Ang kamaxel så är en A-kam perfekt, och skulle du vilja ha ännu mera tryck på de övre varven så kan du prova med en V-, VX- eller en VX3-kam. Med V-kamen tappar du en del bottenvrid men får desto mer vid 3500 rpm och uppåt, medan du med A-kammen fortfarande finns en del att ge utan att behöva varva särskilt mycket. Har en liknande setup som du; Chipat (Viking), 1 bar i ladd dock med 2.5" fullflödessystem i rostfritt och en A-kam, vilket tillsammans bidrar till en "lite" roligare vardagsbil... :wink:

//Maxwell

Hej min volvo 945 1991 b230f har börjat gasa […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ar[…]

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]