Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Är det någon här som köpt PPC till sin 2.4D eller D5?
Någon i värmland?

Är lite sugen, men skulle vilja testa en som har det först..

Är inte intresserad av KCR-boxar eller liknande.
av ztaffans
Variosboy skrev:Är det någon här som köpt PPC till sin 2.4D eller D5?
Någon i värmland?

Är lite sugen, men skulle vilja testa en som har det först..

Är inte intresserad av KCR-boxar eller liknande.
Jag är också nyfiken och anledningen är att jag fick en lånebil de 2 sista veckorna innan leverans pga att jag sålt min bil privat.
Lånebilen var en V70N 2,4D MY 06 och den gick riktigt bra, den kändes väldigt vass.
Tänkte inte så mycket på det då men min V70II 2,4D MY 09 är mycket slöare + drar ändå mer diesel.
06:an borde varit trimmad på något sätt men jag vet ju inte alls hur.
av Psyko
Volvo kommer ju med en egen mjukvaruuppgradering till dieslarna.
Rekomenderar den före PPC då Volvos inte påverkar bilens garantier.

185 hkr motorn hamnar då på 210 hkr
av perjak
Psyko skrev:Volvo kommer ju med en egen mjukvaruuppgradering till dieslarna.
Rekomenderar den före PPC då Volvos inte påverkar bilens garantier.

185 hkr motorn hamnar då på 210 hkr
Det här lät ju riktigt intressant. Var kan man läsa mer om den uppgraderingen?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
ztaffans skrev:Lånebilen var en V70N 2,4D MY 06 och den gick riktigt bra, den kändes väldigt vass.
Tänkte inte så mycket på det då men min V70II 2,4D MY 09 är mycket slöare + drar ändå mer diesel.
06:an borde varit trimmad på något sätt men jag vet ju inte alls hur.
Var nog inte trimmad, har provat massor med V70N och V70II och de är på helt olika planeter, V70II har sämre Cv värde för luftmotstånd, större frontarea och väger mycket mera på vågen i verkligheten mot V70N.

V70N känns ju piggare med 2,4D än tilloch med V70II med D5.

Det märks när man tankar också .....
av AndS
Skulle gissa att ljudsänkningen och annorlunda chassie i V70II kan lura dig, då en tystare och stabilare bil känns slöare. Det finns en notering i en annan länk utifrån provkörning av den nya 205hk motorn att man inte uppfattade den som piggare, men att man där luras av en annan motorkaraktär.
Användarvisningsbild
av Variosboy
FiddeUBC skrev:Precis, väldigt dumt att trimma med ex KCR, BSR osv nu. Vänta så kommer det grejer.
Som jag skrev i första inlägget är jag inte intresserad av KCR-boxar eller motsvarande fusk-trim.
PPC är enligt min meningen en helt annan femma..

Men volvos uppgradering låter ju överlägset mer intressant!
Finns det någon som har RIKTIG information om det som inte bara har hört av en "kompis grannes flickvänss styvpappa" om det!?!?
Användarvisningsbild
av kez_style
Variosboy skrev:
FiddeUBC skrev:Precis, väldigt dumt att trimma med ex KCR, BSR osv nu. Vänta så kommer det grejer.
Som jag skrev i första inlägget är jag inte intresserad av KCR-boxar eller motsvarande fusk-trim.

Finns det någon som har RIKTIG information om det som inte bara har hört av en "kompis grannes flickvänss styvpappa" om det!?!?
Var det inte brabil som hade erbjudande om att få befintlig D5 uppgradderad till 210 hk för 9900 kr?
av tassbonn
Variosboy skrev:

Som jag skrivit i tidigare tråd ang. detta:

Var helt enkelt tvungen att kolla med BRA Bil.
"Paket från Polestar"
2,4D: 185 hk, 400 Nm
D5: 210 hk, 460 Nm
Säljstart v24, gäller både beg och nytt.
9900:-

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]