Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowmange7
Jag behöver byta drivknut på axeln till bakhjulen. Enbart knuten går att byta men det krävs balansering av hela axeln då enligt Volvoverkstad. De vill att jag ska köpa axel och knut färdigmonterade. Behöver man verkligen balansera axeln?
av *pettson*
Varför ska man balansera axeln för att man byter knuten? Det gör man ju inte när man byter knutar fram?.. Ja just det.. volvo säljer inte lösa knutar fram heller utan vill man ska byta hela drivaxlar.. :roll:
Alla UTOM volvo byter knutar med bra resultat..
Användarvisningsbild
av ketto
Vad har hänt med knuten bak? Trasig damask?
av snowmange7
Ja, damasken är trasig, det börjar glappa i knuten så det är inte så mycket att välja på än att byta den. Verkar som om jag skulle våga trotsa volvo och strunta i att byta axeln?
Användarvisningsbild
av ketto
Nog ska de gå att byta damasken och göra rent sen fetta in den nya knuten! Bara Volvo som är så intutade i att de inte går!
Har själv inte gjort de på min bil, kommer väl förr eller senare!
av snowmange7
Jag hade inte riktigt koll. Det var mellanaxeln som hade en glapp knut och den går att köpa separat för drygt 2000 men volvo säljer bara hela mellanaxeln för 9000 och påstår att den måste balanseras om man bara byter knuten.
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]