Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fxr-90
vågar man prova autosol på plastglasen som sitter på "Faceliften"?
av J.F.S
fxr-90 skrev:vågar man prova autosol på plastglasen som sitter på "Faceliften"?
Så här skrev "The Pollishman" år 2000:
Inskickad av Tommy The Polish Man - 2000-12-16 07:26:15
Läst 1282 gånger
Plast går normalt att polera med en fin metallpolish (jag vill inte nämna några märken här på sidan), man kan även slipa med fint våtslippapper (2000-6000) om det är djupa skador därefter polerar man upp det. Man måste vara försiktig om man använder maskin då de har en benägenhet att driva upp temperaturen i plasten då kan man hålla sig för skratt när grejerna slaknar. Det går även att använda värmepistol för att hjälpa till att blanka upp ytor där man inte kommer åt att polera ordentligt efter slipning (undvik det om du saknar känsla). När det gäller dina BMW grejer så är det ju bara att testa om du känner att du ändå vill byta ut dem för att de är fula, då har du inget att förlora, men chans att spara en slant.

Länken: http://www.stackenbilvard.se/displaysub ... &forumid=1

Länk från ett Fiatforum:
http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php? ... era+lampor

Länk från Autopower:
http://autopower.se/forum/topic.asp?id=199246
Användarvisningsbild
av fxr-90
Tackar..Då ska jag prova lite försiktigt med putsduk och autosol.......
av pajjon
Det går att polera plastlyktor utan problem om man rätt grejer, vi gör det på jobbet på alla bilhandlar bilar som har slitna plast strålkastare, men vi kör ju så klart med maskin då... ( Jag jobbar på Mr Cap )

fxr-90 skrev:vågar man prova autosol på plastglasen som sitter på "Faceliften"?
Användarvisningsbild
av fxr-90
Mina strålkastare är inte så mycket blästade..har mest smårepor..Det finns ju en typ av poleringsmedel för gelcoat också...kanske funkar det..?
av Hans995
Vi brukar polera repiga och matta framrutor på styrpulpetbåtar med autosol. Så nog borde det gå att få det bättre med autosol.
Användarvisningsbild
av Sharkman
Autosol fungera utmärkt till allt faktiskt. Glas, plast och lack. Det är nog det mest använda på min hylla med bilvård artiklar.
Polerade min bil med autosol för att få bort vinterns skit, sen "vanligt" polermedel och avslutade med Sonax flytande hårdvax. Kanon resultat.
Kan tillägga att min bil är solid svart, då förstår ni att det blir en del putsande för att hålla snyggt...
Användarvisningsbild
av fxr-90
Jag tog sats och skulle ut och polera idag..men jag hittade inte min kära tub med autosol så det blir att åka till macken och handla imorgon...Turtles putsduk har jag så snart så... :D

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrullen.[…]

Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]