NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JE Jr
Jag har sett SAMs "representationsbil" när den stod efter en gata i Göteborg. Den här bilen alltså: http://www.sambilmode.se/cars_for_sale.htm

Vet inte om det var nåt knas med den då, men det var då inte all 100% passform på det där bodykitet!! Gick flera varv runt den och spanade, och för en annan som är lite känslig för sånt där så var det tyvärr ingen kul syn. Kolla t.ex. passformen mellan skärmbreddare och front på "bild från sidan. Kanske bara är jag som är känslig...

Originalkittet har jag inte sett några sådana tendenser på iallafall. Sen tycker jag väl också att 15-20000 för det är gnaska mycket pengar.

Till S40 och V50 är det väl billigare för jag antar att man bara byter nederdelen på kofångarna + sidokjolarna (som för övrigt är lika på alla årsmodeller oavsett facelift eller inte). Det är ju lite mer på C30, bl.a. skärmbreddarna...
av ajjax
Nej jag håller med dig. Passformen på SAM:s BK var ju verkligen inte 100% . Speciellt bakpartiet ser ju inte alls bra ut med passformen och inte frampartiet heller. Den bilden jag hade sett var på bilsports hemsida och då var det endast en bild framifrån. Men om dom fixade bättre passform på bilen så att BK smälter in i bilen och man kan tro att det ska sitta där från början så har SAM:s BK en snygg idé.
Användarvisningsbild
av sand3rs
Passar på att väcka upp och samtidigt låna tråden lite.

Jag har nämligen i stort sätt bestämt mig för att eftermontera bodykit och skulle gärna ha lite råd och förslag på vilken färg som gör sig bäst och som NI föredrar.

Har nyss köpt atreusfälgar billigt och BK blir nästa steg nu när jag bestämt mig för att behålla bilen några år till.

Bilen är en c30 t5 svart metallic.

Vad tycker ni?
av Lövet
Om du nu måste ha kittet så tycker jag att det snyggaste är att det är lackat i samma färg som bilen.
Jag tycker definitivt att bilen ska ha ljusare lack än bodykittet. Eftersom det inte finns mörkare än svart :wink: så tycker jag absolut att du ska ha svart met. bodykitt!

Har sett en massa konstiga kombinationer. En av dom fulaste jag har sett var en svart bil med flintgrå BK. :|

Har man ljus lack, t.ex vit så passar i princip alla färgerna på BK.
Användarvisningsbild
av sand3rs
XC90_Executive skrev:Jag tycker definitivt att bilen ska ha ljusare lack än bodykittet. Eftersom det inte finns mörkare än svart :wink: så tycker jag absolut att du ska ha svart met. bodykitt!

Har sett en massa konstiga kombinationer. En av dom fulaste jag har sett var en svart bil med flintgrå BK. :|

Har man ljus lack, t.ex vit så passar i princip alla färgerna på BK.
Ja, svart är väl det som känns mest lockande, även det vanligaste skulle jag tro.
"Grå titanium" (eller vad det heter) ser ok ut men kanske något man tröttnar på.
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]