Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Akvaristen
Är det någon skillnad på stolarna i en 960 och en 940? Skiljer det någonting mellan olika årgångar?

Köpte en 945 classic från 1998 med 16 000 mil på mätaren. Nu halvskinnklädsel i fint skick. Funderar ändå på att sätta in elstolar från en 960 med minne i svart skinn... frågan är om det är värt besväret..

Fin bil och trevlig bil är det i alla fall.
Användarvisningsbild
av Maxwell
Alla stolar från 960 passar i 940. 93 uppdaterade man baksätet i 945 till ett med trepunktsbälte på alla tre platserna, så baksäten från tidigare medeller behöver modifieras för att passa. Jag hade dock tänkt både en och två gånger innan jag skulle bytt till skinsäten. Kallt på vintern och varm och klibbigt på sommaren (särskilt om du har svart skin) sen tycker jag att de sena halvskinnet (-97, -98) är ett av Volvos skönare säten, och jag skulle inte byta dessa mot en uppsättning helskinssäten.

//Maxwell
Användarvisningsbild
av siviak
Är helt säker på att alla stolar inte passar. 960 fick efter ett tag samma golv som 850 har, från den brytpunkten passar inte de stolarna i 940. Hur det är med baksäte har jag inte en aning om...
Användarvisningsbild
av siviak
Isåfall är jag felinformerad, var o inhandlade stolar på skroten från en 960 och både säljaren (mångårig bekant till mig som hållt på med bilar o bildelar i 30 år) och hans Volvofreak till son hävdade att det var så som jag sagt... Jag har haft fel förr och lyckas säkert fler gånger :lol:
av lunsanboy
Tjena! såg att ni pratade om stolar från 960 för att sätta i 940.
Tänkte höra med er som kan lite om detta. jag har nämnligen en 945 från 97 och en 960 från 92 tror ja de var. och jag tänkte sätta i skininredningen (både bak & fram säten) från 960in i 945an. Skinstolarna är elstolar med minne. Tänkte höra om det finns framdrager kablar för att bara plugga in elstolar eller om man måste få med sig alla prylar från 965an?
Sen tänkte jag oxå höra vad det är man måste bygga om för att få baksätet att passa?
//Linus 8)

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöve[…]

Hej! Har fått samma problem som dig och undr[…]