Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bengan75
Ciao!

Tog i helgen och tog tjuren vid hornen och installerade en cd-spelare i min bil, va lite pilligt då nån tidigare ägare tyckte det varit smart att klippa originalkontakten/erna och lämna 20 lösa kablar av varierande längd.. Blev lite förvånad då 3 kablar hade konstantström och 2 gick på tändning, räckte med en av varje för mig :)

Allt gick bra, upptäckte att det satt 6 st högtalare monterade i bilen och samtliga lät helt okej. Däremot undrar jag, utan att han testat om det rakt av går att flytta högtalarna som sitter i bakdörrarna till framdörrarna som idag är tomma? Storleken verkar vara 5.25" vilket verkar stämma, men behövs nåt extra för att sätta fast dom? Finns kablar färdigdraget? känns rätt meningslöst ha fräscha högtalare i bakdörrarna där ändå ingen ska sitta för det mesta och det blir lite tunt med enbart småskrikorna i instrumenteringen..

Passade även på att installera en liten GAS-sub (plastlåda med nedåtriktad 10" i bagaget) och den poppade på förvånansvärt piggt för 995 spänn måste jag säga..
Användarvisningsbild
av Nexus
det finns fördraget till framdörarna . konstigt att du inte har några fram? bak är ju vanligare det inte sitter några. förra ägaren som plockat bort de :???:
jag vet tyvärr inte om det går flytta från bak till fram rakt av.Storleken samma men kanske infästningen skilljer?
av Robban_T5-R
Tänkte på en sak här, kom ihåg att det var nåt strul när vi köpte nya högtalare till polarns 855 en gång. Då passade inte magneterna in i dörrhålen, Volvo hade ganska små magneter på sina högtalare och det stansade hålet i plåten längre in i dörren där magneten träs in var fan med precis, så när vi köpte nya med större så passade givetsvis inte dom och inte nog med så var hålen olika stora i fram och bak dörren, större bak har jag för mig vad det nu skulle vara bra för... säger detta bara som ett litet tips så slipper det hända dig med kanske :D :D
av Bengan75
Fördraget var det men det fanns inget att sätta fast dom i.. Och hålet va litet som sagt, får se om man bygger nåt eget jox att fästa i eller hur man löser det.. Har förmodligen aldrig suttit några fram och de bak var några Panasonic-koaxialer så de är nog knappast original de heller..

Är du helt 100 på detta? Jag slutade m[…]

Olika typer av växellådor

H har lite andra utväxlingar på ettan, […]

nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]