Här kan du länka till intressanta filmer och bilder . Du kan även ladda upp bilder via Forumbilder.se

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
hahahahah rätt åt alla som har bytt däck redan. Nu är det vinter igen :P
av matzen10
På väg till jobbet ikväll så åkte jag bakom en sommardäckare, mitt i rusningstrafik på landsvägen. Det gick i 60 som mest :-( Jädra idoiter (stavningen..) o ge sig ut bland vanligt folk i snöoväder!
En på rygg http://www.na.se/artikel.asp?intId=1466750 och flera i diket på vägen till jobbet blev dagens dystra "skörd".
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jasså har det kommit snö? :lol: Här är det bar asfalt
Användarvisningsbild
av Nexus
Tomas, ibland får man inte vara så het på gröten :wink:
Mats säger ju bara vad han tänker :P
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jo jag vet. Jag inser mitt misstag.
Men jag tycker ändå inte att det är så förfärligt vansinnigt som vissa tycker.
Är ju bara att anpassa hastigheten, även om jag kan förstå de med vinterdäck som tycker att det hindrar övrig trafik.
av matzen10
Tomas88: Om du klickar på länken jag lagt in några inlägg ovanför så ser du väglaget och att det snöar rätt mycket. Kring +-0 grader dessutom. Då passar det inte, enligt mig, att ha sommarsulor och det tror jag inte du heller tycker.
Så om man medvetet ger sig ut bland andra trafikanter med sommardäck, i fullt snöfall och moddig vägbana på 90/100-väg, så tar man en rejäl chansning! Från mig finns ingen förståelse för dylikt beteende iaf.
Däremot kan man låta bilen stå/åka kommunalt/begära skjuts/skifta tebax däcken för en säkrare framfart.
Själv skulle jag ha skiftat tebax till vinterdäck om det helt plötsligt blev sådant ihållande väder och jag var tvungen att använda bilen i starkt trafikerad väg. Hade jag inte tillgång till vinterdäcken skulle jag inte ha tagit bilen helt enkelt; alldeles för riskfyllt.
Jag skulle nog inte ha bytt om jag bara skulle åka en kort bit i den glest trafikerade byn dock.
Så nu har jag förtydligat mig lite :).

//M10
Användarvisningsbild
av Tomas88
Oki doki. :) Nej jag tycker inte heller det är så bra att köra med sommardäck i det väglaget även om jag nu inte tycker det är lika förfärligt som du . :wink:
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]