Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

kez_style skrev:Det kommer gå att uppgradera, volvo ska komma med egna trimpaket etc och kommer kosta run 8000 - 9000 kr alla garantier osånt kommer finnas kvar då. Väntar själv på mer information.
Om jag inte minns fel så fick man 260hk i 2,5FT för 9900kr.
XC90_Executive skrev:
kez_style skrev:Det kommer gå att uppgradera, volvo ska komma med egna trimpaket etc och kommer kosta run 8000 - 9000 kr alla garantier osånt kommer finnas kvar då. Väntar själv på mer information.
Ok, mer hk (och lägre förbrukning?) med garantier från Volvo kvar låter ju som en dröm.
Själv skulle jag nöja mig med det som hamnar i 010rna: 231hk och 0,4 deciliter milen mindre
XC90_Executive skrev:
Hmm jag som redan bokat tid med Atech...
av perhall
kez_style skrev:
Speedlink skrev:
Nimbus19 skrev:Är det någon som vet om vi med en "gammal" 2009 års 2.5FT kommer kunna uppgradera till det högre hästkraftsantalet?
Ja det vore ju sjukt bra om det gick att uppgradera min 2009a.... Så vad tror ni, Gäller det bara nya eller?
Det kommer gå att uppgradera, volvo ska komma med egna trimpaket etc och kommer kosta run 8000 - 9000 kr alla garantier osånt kommer finnas kvar då. Väntar själv på mer information.
Vad bra, det visar ju också att motor o låda håller för mycket mer än 200hk/300 nm.

Men frågan återstår: vad har de gjort med min bil? Jag frågade på förra servicen och då sa Bilia att det inte finns några motoruppgraderingar (jag klagade då på hög förbrukning)... men VOlvo har ju även förr i smyg uppgraderat bilar och gjort bilägare glada:)
av mabraham
kez_style skrev: Det kommer gå att uppgradera, volvo ska komma med egna trimpaket etc och kommer kosta run 8000 - 9000 kr alla garantier osånt kommer finnas kvar då. Väntar själv på mer information.
Intressant! Var har du fått denna info från?
av ztaffans
mabraham skrev:
kez_style skrev: Det kommer gå att uppgradera, volvo ska komma med egna trimpaket etc och kommer kosta run 8000 - 9000 kr alla garantier osånt kommer finnas kvar då. Väntar själv på mer information.
Intressant! Var har du fått denna info från?
Kommer det vara möjligt att uppgradera MY09´s dieslar 2,4D och D5 på samma sätt?
Någon som vet? Det vore ju intressant i så fall.
Mer effekt och lägre förbrukning och garantier som gäller kan ju inte bli fel.
av Nimbus19
Dom nya dieselmotorerna är omgjorda med bl.a förändrade förbränningsrum (efter vad jag vet), så en mjukvaru uppgradering för dessa lär nog inte komma från Volvo.
Där får man nog vända sej till externa chiptrimmare.

När det gäller uppdateringen av 2.5FT så är det mer troligt att ett "chip" kan komma från Volvo då grundmotorn är densamma.
Det hade varit intressant att jaga lite mer info i frågan, då jag antar att det är rätt så många som funderar på ett chiptrim från t.ex BSR, SCT eller Autotech, med förlorad garanti som följd.

Saab har ju gjort detta under många år, så varför inte Volvo (dom har ju haft sådant till 940 turbo)

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]