Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av myrddraal
min bil var hel död idag....centrallås fungera ej....inte ett ljud när jag drog nyckel...via starthjälp med annan bil gick den igång....när jag stängt av den så vill den inte starta igen...helt död....ska köpa nytt batteri imorrn....men vad jag undrar är....kan det vara annat än batteriet?...ngt relä eller liknande?...

btw....945 1992....b230fb
Användarvisningsbild
av Sparkz
Innan du köper batteri, kabla igång den igen och mät om den laddar.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Mmm, inga stora pengar men mycket användbart...
av myrddraal
har precis köpt bilen så har inte hunnit gå igenom skicket på alla delar ännu....fundera på att även byta ut kolet...men kankse lika bra köpa hela regulatorn ny så vet man att den e frisk...och nya tändstift oxå...
av myrddraal
Förresten...om ngn saknar vinröd ford med två extraljus(o gul wunderbaum) så står den i diket 50 m härifrån...
Användarvisningsbild
av emwtur
vem saknar en ford ? :lol:
/emwtur
Användarvisningsbild
av emwtur
Seriöst ;
just nu är felet på din bil mycket riktigt batteriet ; men frågan är ju snarare
"varför har batteriet blivit urladdat ?"
tre orsaker att välja på;
* bilen laddar inte,
* bilen drar ur batteriet,
* batteriet tar inte laddning,

Om bilen gick att köra efter att du startat den med startkablar så är det troligen inget fel på laddningen,
Ladda upp batteriet med en batteriladdare, så ser du om
a ) batteriet går inte ladda upp
b) det blir urladdat igen när jag sätter det i bilen

har du kommit så här långt så borde du veta vilken av dom tre orsakerna du hade till att batteriet blev urladdat - och vet iallafall vad du skall felsöka vidare på ..

var det en GUL wunderbaum sa du ?
/emwtur
av myrddraal
Haha...den ser gul ut härifrån....

skämt åsido....har ingen laddare heller just nu...så blir till att handla ganska mycket...

iaf...inget fel att köpa grejerna ändå?....om jag ändå inte har brist på stålar och sedan vill veta hur långt grejerna har gått...

Info: Jag är novis men vill inte lämna den på verkstan...*ler*....jag är ju en man...

Edit: hjälpbilen var endast kopplad ca en minut på tomgång.....
Nya skärmarna

Förlåt!!!! Jag var så inne i t&au[…]

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&ari[…]

Hur håller ni era skivor rena på lad[…]

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]