Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Hakon
Hej jo det är så att jag är lite trött på min svarta fula antenn, och undrar om man inte kanske kunde byta till en sån "Häftig" El antenn?. Vad skulle behövas?, och hur går jag till väga?. Hjälp uppskattas!.

Mvh//Robin.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Har inte monterat nån elantenn själv. Ifall jag skulle vilja göra det skulle jag väl gå till lämplig butik och handla en ... samt försäkra mig om medföljande instruktion om hur man monterar den. Borde inte vara komplicerat, om man har mekar intresse.
av Hakon
Hej!, tack för svar!, jo men tänkte att jag ville ha Volvo antenn, lite små fränt när den åker ner och upp :D, Borde väl inte vara några problem att ta det från en skrotad bil?.

Mvh//Robin.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Hakon skrev:Hej!, tack för svar!, jo men tänkte att jag ville ha Volvo antenn, lite små fränt när den åker ner och upp :D, Borde väl inte vara några problem att ta det från en skrotad bil?.

Mvh//Robin.
Nä, plocka på skroten gillar jag. Snål som jag är :D . Och det borde inte vara nån rocket sience att lista ut hur man monterar den.
Användarvisningsbild
av Sparkz
En original är inga problem att montera, kabeln finns i bilen och är bara att plugga i.
Sen gillar den lite underhåll, spraya på 5-56* eller nåt, kör den upp och ner några gånger, torka av. En gång i månaden eller så, iaf på vintern.

Sparkz rekommenderar 5-56! :shock: :???: Men här vill man ju ha nåt som inte blir för kladdigt...
Användarvisningsbild
av sidhabo
Sparkz skrev: Sparkz rekommenderar 5-56! :shock: :???: Men här vill man ju ha nåt som inte blir för kladdigt...
CRC kontakt spray kanske :D
Användarvisningsbild
av Sparkz
Länken funkar dåligt...
Finns det en bild på den så högerklicka på den och ta "egenskaper" Då får du url till själva bilden.
Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöve[…]