- mån 22 nov 2004, 12:55
#2699
Hej! :D
Tycker att bilen ligger lite väl lågt i tomgången när den är kall och man kört ett litet tag (ca: 600 rpm)..men efter att man kört ca: 20-30 min. och bilen blivit ordentligt varm så ligger den rätt i tomgång (ca: 850-900 rpm) Ett annat fenomen som kanske hänger ihop med det första är att bilen ligger väl högt i tomgången när man kallstartar den (ca: 2100 rpm)
Några bra ideér?.....Motorn är en B230E -87 (K-Jetronic,mek.sprut)
Ps. jag har försökt att höja tomgången när bilen är varm och den ligger lågt men detta leder bara till att motorn inte vill varva ner i rätt varvtal igen...alltså ner till ca: 800-900 rpm utan den vill då ligga kvar på ca: 1500 rpm :???:
Det spelar ingen roll hur lite jag än snurrar på tomgångsskruven...den vill ändå stanna på 1500 rpm efter inställning :(
Tycker att bilen ligger lite väl lågt i tomgången när den är kall och man kört ett litet tag (ca: 600 rpm)..men efter att man kört ca: 20-30 min. och bilen blivit ordentligt varm så ligger den rätt i tomgång (ca: 850-900 rpm) Ett annat fenomen som kanske hänger ihop med det första är att bilen ligger väl högt i tomgången när man kallstartar den (ca: 2100 rpm)
Några bra ideér?.....Motorn är en B230E -87 (K-Jetronic,mek.sprut)
Ps. jag har försökt att höja tomgången när bilen är varm och den ligger lågt men detta leder bara till att motorn inte vill varva ner i rätt varvtal igen...alltså ner till ca: 800-900 rpm utan den vill då ligga kvar på ca: 1500 rpm :???:
Det spelar ingen roll hur lite jag än snurrar på tomgångsskruven...den vill ändå stanna på 1500 rpm efter inställning :(