Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Ja det kanske man borde göra, iaf temostaten. Kylvätskan är bytt för inte så länge sen.

När man byter temostaten, bara att skruva bort "locket" på toppen. Som slangen sitter på och helt enkelt lyfta bort och sätta dit den nya?

Är det vanligt att dom blir dåliga? Är detta något man bör göra ibland i rent förebyggande syfte?

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Fluffen
Inte fel att byta termostat som förebyggande åtgärd tycker jag.
Bara att ta bort locket och dit med den nya, tänk bara på att gummipackningen ska träs på runt termostaten men du ser hur den gamla sitter så det är jättelätt. :D Var noga med att skrapa rent i hålet så att det blir tätt.
Användarvisningsbild
av Ticken
Yes, tack fluffen.

nu har jag fått mkt kött på benen vad det gäller det här, egentligen skulle man kunna bara kapa slangen rakt av, det som rinner ut får rinna ut, sen byter man slangen. och fyller på nytt vatten.
dock så är det en lite mer slabbigare metod, men det funkar om jag förstått det rätt..

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Ticken
Asså det är nog enklast ändå.. att ta bort den och låta det som rinner ut rinna ut. vet inte hur mkt det handlar om, men det kan väl inte vara mkt mer än 1 - 2L?
Det är nog lättast faktiskt.
Faktum är att jag är så seriös att jag tänker köpa en ny kylarslang och sätta den här "givarn" på, så det är bara att ersätta den som sitter lixom..

/Turbo+
Elpriset

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sydsverige[…]

Nu har jag fått uppdateringen till min V90[…]

Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" och[…]

Köpa en tidig XC90?

Så länge du med jämna mellanrum k&[…]