Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Bild

Vad finns i den svarta lådan, har försökt att komma in i den men vågar inte ta i :oops:
fegis Wissel ??:-/
j det är utgående vantilation. fläckten suger in uft i bilen, sen måste samma mängd ut nån stans. nästan alla bilar har denna ventilation på ungefär detta sätt, så man får luftgenomsträmmning genom hela bilen
Alla bilar har inte den plastkåpan va?? Vet att vissa har den men har för mig att jag sett flera som inte har den också.
Man hann ju montera ett antal drag när man jobbade på volvo och därikring skall ju styrboxen till draget sitta.
dom med "styrbox" har ju inte den REM som syns på bilden, men alla har nån form av skydd framför ventilationen, sen om den har exakt samma utformning på alla årsmodeller
CarMan skrev:dom med "styrbox" har ju inte den REM som syns på bilden, men alla har nån form av skydd framför ventilationen, sen om den har exakt samma utformning på alla årsmodeller
Tack CarMan, som vanligt perfekta svar, MEN vad menar du med "den Rem" som syns :?:
Jag slutar genast att rycka i svarta lådan :D
:-)-)
wissel skrev:
CarMan skrev:dom med "styrbox" har ju inte den REM som syns på bilden, men alla har nån form av skydd framför ventilationen, sen om den har exakt samma utformning på alla årsmodeller
Tack CarMan, som vanligt perfekta svar, MEN vad menar du med "den Rem" som syns :?:
Jag slutar genast att rycka i svarta lådan :D
:-)-)
el enheten med säkringar heter REM (rear elektronic module)

på 05 & uppåt har vi att annat elsystem i bilarna. då har vi en annan REM & dessa bilar behöver en styrenhet till dragkroken
Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]

Finns väl på skroten och nya på v[…]

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&[…]