- tor 05 jan 2006, 22:38
Har sedan tidigare haft oljud från kardanaxel/bakaxel som låter mer när bilen "niger" (acceleration/tung last). Efter att jag bytte koppling samt tätningar i växellåda och bakaxel blev ljudet värre. När jag tog bort kardanaxel märkte jag upp flänsarna både mot växellåda och bakaxel för att kunna montera rätt. Missade att märka upp vid splinsen...
Jag tror att jag har två broblem (rätta mig om jag har fel!)
1) Vibrationer som kommer vid 50-90km/h därutöver tyst. Dessa kom efter kopplingsbytet och missen med att märka upp vid splinsen. (Missade även att montera "mellanbrickan" vid främre flänsen fel först med MYCKET KRAFTIGA OLJUD som följd som blev bättre när den kom rätt.) Hur gör jag nu?
2) Oljudet som kommer när bilen "niger" undrar jag var det kommer ifrån? Har läst på forumet om knutkors, hardyskiva, lager. Ska jag byta allt eller?
Jag tror att jag har två broblem (rätta mig om jag har fel!)
1) Vibrationer som kommer vid 50-90km/h därutöver tyst. Dessa kom efter kopplingsbytet och missen med att märka upp vid splinsen. (Missade även att montera "mellanbrickan" vid främre flänsen fel först med MYCKET KRAFTIGA OLJUD som följd som blev bättre när den kom rätt.) Hur gör jag nu?
2) Oljudet som kommer när bilen "niger" undrar jag var det kommer ifrån? Har läst på forumet om knutkors, hardyskiva, lager. Ska jag byta allt eller?
Kan själv...
- By R1Uffe